Settings and search
Wirtualna jesień życia
Publikacja zatytułowana „Wirtualna jesień życia” autorstwa dra Damiana Gałuszki omawia zjawisko silver gamingu tj. sięgania po gry cyfrowe przez osoby starsze. Porusza tematykę starzenia się w ujęciu socjologicznym wraz z odniesieniem do świata cyfrowego. Przedstawia korzyści oraz zagrożenia wynikające dla seniorów z ich obecności w świecie wirtualnym.
Wnioski zaprezentowane w publikacji oparte zostały na badaniu przeprowadzonym techniką wywiadu swobodnego w grupie 10 seniorów powyżej 58. roku życia grających w gry cyfrowe i 10 edukatorów oraz przedstawicieli instytucji senioralnych.
Jak wynika z badania, osoby starsze postrzegają aktywność związaną z graniem w kategorii praktyki pozytywnie oddziałującej na radzenie sobie zarówno z poczuciem osamotnienia, jak i melancholią. Co więcej, aktywności z jednej strony pozwalającej odsunąć myśli związane z odczuwanym dyskomfortem psychicznym i fizycznym, z drugiej rozbudzającej ciekawość względem nowych technologii oraz pobudzającej do przekraczania własnych granic.
Wypracowane w książce rekomendacje odnoszą się m.in. do promocji korzystnego wpływu grania w gry cyfrowe przez osoby starsze na ich rozwój w zakresie uczenia się nieformalnego, edukacji nieformalnej i pozaformalnej.
Publikację można znaleźć na stronie:
https://www.wydawnictwo.agh.edu.pl/produkt/1364-wirtualna-jesien-zycia
--------------------------------
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Doskonała nauka II” moduł: wsparcie monografii naukowych oraz w ramach subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie; a także przez Krakowski Park Technologiczny.