Settings and search
Publiczność Teatru STUDIO. Raport z badania
Raport zawiera wyniki badania ankietowego skierowanego do obecnej i potencjalnej publiczności Teatru STUDIO w Warszawie. Celem badania było lepsze poznanie widowni i jej potrzeb, aby umożliwić teatrowi trafniejsze dopasowanie repertuaru, komunikacji i działań do odbiorców.
Na podstawie zebranych danych opracowano profil widza STUDIO: najczęściej kobiety w wieku 26–60 lat, z wyższym wykształceniem i stabilną sytuacją zawodową, aktywnie uczestniczące w życiu kulturalnym stolicy.
Raport odpowiada m.in. na pytania:
- Kim są widzowie Teatru STUDIO i jakie mają nawyki uczestnictwa w kulturze?
- Co motywuje ich do udziału w spektaklach i wydarzeniach teatralnych?
- Jak pandemia wpłynęła na ich praktyki kulturalne?
- Jakie są źródła informacji o ofercie kulturalnej i poziom znajomości działań teatru?
Wybrane wnioski:
- Publiczność to głównie Warszawianki, kobiety wykształcone i dobrze sytuowane.
- 68% respondentów uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych raz w miesiącu lub częściej, a 60% bywa regularnie w teatrach.
- Poza spektaklami popularne są też wystawy, koncerty i wydarzenia edukacyjne organizowane przez STUDIO oraz Festiwal Plac Defilad.
- Głównym źródłem informacji o ofercie teatru są media społecznościowe, strona internetowa i newsletter.
- Pandemia nie wpłynęła znacząco na uczestnictwo odbiorców.
- Widzowie korzystają z oferty online, ale świadomość istnienia platformy VOD STUDIO jest ograniczona.
Metodologia:
Badanie przeprowadzono metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview). Kwestionariusz został opracowany wspólnie przez zespoły teatru (działy literacki, promocji i sprzedaży) i skonsultowany z IBOK. Ankieta składała się z czterech części: metryczki, uczestnictwa w kulturze, korzystania z oferty teatru oraz zmian po pandemii.
Czas realizacji: 1 grudnia 2022 – 2 lutego 2023.
Próba: N = 615 respondentów.