ZAPROJEKTOWANE W POLSCE

Date of publication: 15.05.2018
Średni czas czytania 1 minute
print

Tytuł: Zaprojektowane w Polsce. Analiza potencjału ekonomicznego polskiego rynku wzornictwa

Autor: Łódź Design Festival

Rok: 2017

Raport stanowi opracowanie ogólnopolskich badań ilościowo-jakościo­wych, realizowanych od kwietnia 2017 roku na zlecenie Łódź Design Festival. Głównym celem projektu była analiza potencjału ekonomiczno-społecznego oraz diagnoza kondycji polskiego rynku wzornictwa.

Część jakościowa badania umożliwiła przybliżenie profilu respondentów oraz miała służyć rozpoznaniu sytuacji designu w Polsce. Kwestionariusz do badania ilościowego, przygotowany dla potencjalnych odbiorców designu, składał się natomiast z pytań dotyczących ogólnej opinii na temat polskiego wzornictwa oraz przedmiotów zaprojektowanych przez projektantów.

Analiza odpowiedzi umożliwiła poznanie źródeł czerpania wiedzy na temat designu, diagnozę usług projektantów oraz architektów najczęściej wykorzystywa­nych przez respondentów, a także zbadanie głównych kanałów sprzedaży polskich produktów wzorniczych. .