Założeniem inicjatywy jest powołanie prestiżowego klubu integrującego środowiska biznesowe, kulturalne i medialne. Działalność klubu z jednej strony ma wspierać organizacje kultury i artystów, z drugiej zaś podnosić świadomość biznesu i mediów, co do roli jaką pełni kultura w rozwoju społeczno-gospodarczym.
Planowane zadania klubu:
- wspólne wypracowanie programu szkoleń oraz konferencji mających na celu wdrożenie wiedzy z zakresu sponsoringu kultury oraz współpracy organizacji kultury z sektorami biznesu i mediów, rozwijających kompetencje w nawiązywaniu dialogu pomiędzy kulturą a biznesem, budujących menedżerów kultury;
- stworzenie mechanizmu angażującego biznes we wsparcie małych projektów kulturalnych;
- stworzenie i przyznawanie nagrody Corporate Culture Responsability za wspieranie projektów kulturalnych o ustalonej tematyce;
- budowanie banku „dobrych praktyk”; zebrane „dobre praktyki” zostaną wydane w formie publikacji;
- sprawdzanie i rekomendowanie nowych rozwiązań legislacyjnych ułatwiających wspieranie kultury przez biznes i media;
- korzystanie z potencjału kultury dla wspierania działalności biznesowych.
W grupie członków założycieli Klubu Kultura-Biznes-Media są:
- Narodowe Centrum Kultury
- Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU)
- Tygodnik POLITYKA
Zapraszamy do zapoznania się z relacjami z warsztatów zorganizowanych przez Klub Kultura-Biznes-Media:
Warsztat pt. „Realne efekty wirtualnej współpracy”
Spotkanie pt. „Komunikacja wydarzeń kulturalnych w mediach”