Settings and search
Dom z wyższą kulturą - konkurs dla domów kultury
Jest to ogólnopolska akcja skierowana do ponad 6 tys. placówek kulturalnych, której celem jest dofinansowanie najciekawszych projektów aktywizujących lokalną społeczność.
Co kwartał uczestnicy, którzy zgłoszą najlepsze pomysły na projekt w kategorii: kultura, edukacja, integracja oraz sport i rekreacja, otrzymają po 15 000 złotych na ich realizacje.
W pierwszej edycji konkursu projekty będą przyjmowane do 18 czerwca 2010 r.
Aby wziąć udział w konkursie należy:
- Zapoznać się z regulaminem oraz harmonogramem, dostępnym na stronie www.domkultury.newsweek.pl
- Wymyślić i opisać projekt
- Spełnić następujące warunki:
- projekt nie może być kontynuacją już realizowanego
- budżet projektu nie może przekraczać kwoty 15 tys. zł;
- projekt powinien być przeprowadzony w ciągu 6 miesięc.
- Wypełnić formularz elektroniczny, dostępny na stronie www.domkultury.newsweek.pl.
- Zgłosić się z wydrukowanym formularzem do najbliższego oddziału Alior Banku, aby uzyskać rekomendację dyrektora oddziału.
- Sprawdzić na stronie internetowej, czy projekt został zaakceptowany przez dyrektora oddziału.
- Zachęcić mieszkańców swojego miasta do głosowania na zgłoszony projekt na stronie www.domkultury.newsweek.pl.
Laureaci konkursu zostaną wyłonieni w trzech etapach:
- Rekomendacja dyrektora oddziału.
- Wybór przez kapitułę konkursu (spośród zaakceptowanych zostanie wyłoniętych 16-20 najciekawszych).
- Głosowanie za pośrednictwem smsów oraz w Internecie.
Zwycięzcy konkursu będą mieli również okazję do zaprezentowania swojej działalności w prasie i Internecie. Opisy zwycięskich domów kultury przedstawione zostaną na łamach tygodnika "Newsweek Polska" oraz w dzienniku "Fakt".
W ramach realizacji głównego celu konkursu - wspierania długotrwałych, pozytywnych zmian w działalności placówek upowszechniania kultury - dyrektorzy domów kultury, które zwyciężą w pierwszej edycji konkursu, wezmą udział w szkoleniu podnoszącym kompetencje menedżerskie (wybranym spośród oferty szkoleniowej programu Kadra Kultury NCK). Natomiast najbardziej kreatywny dyrektor domu kultury otrzyma nagrodę specjalną od Alior Banku i Narodowego Centrum Kultury studia podyplomowe Marketing Kultury na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Harmonogram konkursu:
nabór wniosków: | 4 maja 2010 - 18 czerwca 2010 |
głosowanie Kapituły Konkursu: | 21 czerwca 2010 - 2 lipca 2010 |
głosowanie internautów: | 5 lipca 2010 - 25 lipca 2010 |
ogłoszenie zwycięzców: | do 28 lipca 2010 |
realizacja projektów: | 1 września 2010 - 28 lutego 2011 |