Settings and search
Widz kinowy w Polsce
Tytuł: Widz kinowy w Polsce. Raport z Badań
Autor: Robert Wolny, Magdalena Jaciow, Dominik Krężołek, Magdalena Gadomska, Adrian Wawro
Rok wydania raportu: 2015
Finansowanie: Centrum Badań i Transferu Wiedzy Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Opis: W ramach projektu przeprowadzono badania jakościowe przy zastosowaniu techniki wywiadu grupowego (FGI) wśród 77 osób oraz badania ilościowe zrealizowane na próbie 2048 osób techniką wywiadu bezpośredniego. Respondenci wskazali na plusy i minusy kina jako formy spędzania wolnego czasu.
Z raportu dowiadujemy się również o artystycznych (obsada, reżyser, fabuła) i pozaartystycznych (recenzje) czynnikach wyboru filmu. Respondenci dobrze ocenili kierunek w jakim zmierza polskie kino, krytykując jednocześnie niski poziom polskich komedii. Z analizy ilościowej wynika, że kino stanowi popularną formę spędzenia wolnego czasu (ponad połowa widzów chodzi do kina raz w miesiącu i częściej). Badani rzadko chodzą do kina samotnie, wybierają się zwykle na konkretny film. Rzadko korzystają z akcji promocyjnych – ponad połowa ankietowanych w ogóle nie bierze w nich udziału. Widzowie wyżej ocenili filmy zagraniczne (średnia 5,67) niż polskie (średnia 4,93). W przypadku tych pierwszych najbardziej doceniono efekty specjalne, z kolei rodzime produkcje są cenione za oprawę muzyczną.
Zasięg: ogólnopolski
Język: polski
Słowa kluczowe: kino, widz, firm, widownia, produkcja filmowa