Settings and search
KULTURA, BIZNES, APLIKACJE
Tytuł: KULTURA, BIZNES, APLIKACJE. Historie sukcesu polskich aplikacji i gier mobilnych
Autor: Fundacja Culture Shock
Rok: 2017
Badanie zostało zrealizowane przez Fundację Culture Shock w 2017 roku w ramach dofinansowania ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Publikacja przedstawia siedem przypadków polskich firm i instytucji, których aplikacje odniosły sukces w obszarze aplikacji i gier mobilnych związanych z kulturą, edukacją i designem. Celem projektu było zebranie doświadczeń firm i instytucji, którym udało się z sukcesem stworzyć i wypromować aplikację mobilną.
Sukces aplikacji mobilnej został zdefiniowany za pomocą następujących kryteriów:
- liczba pobrań (vs. liczba odinstalowań) aplikacji w Polsce i za granicą,
- liczba aktywnych użytkowników,
- opinie ekspertów,
- nagrody i wyróżnienia branżowe,
- zaangażowanie użytkowników (np. crowdfunding),
- odbiorcy z wielu krajów,
- liczba wersji językowych,
- połączenie kilku dyscyplin w sposób twórczy („twórcza interdyscyplinarność”),
- wykorzystanie nowych mediów i nowych technologii, np. wirtualnej rzeczywistości (VR), rozszerzonej rzeczywistości (AR),
- współpraca z podmiotami z różnych sektorów (w tym pomoc naukowa).