Youth work and non-formal learning in Europe’s education landscape

Date of publication: 01.04.2016
Średni czas czytania 2 minutes
print

Tytuł: Youth work and non-formal learning in Europe’s educational landscape. A quarter of century of EU cooperation for youth policy and practice

Autor: Martine Reicherts (wstęp), Tomi Kiilakoski, Pascal Lejeune, Claudius Siebel, Hans-Georg Wicke, Ulrike Wisser, Howard Williamson, Hanjo Schild, Darko Marković, Juan Ratto-Nielsen, Monika Novosadova, Ioana-Marie Bere, Maria-Carmen Pantea, Robert Arnkil, Jorge Benedicto, Clive Bonnici

Rok wydania raportu: 2015

Finansowanie: Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Edukacji i Kultury

Opis: Raport Komisji Europejskiej dotyczący nieformalnych ścieżek edukacji młodych Europejczyków stanowi dobre uzupełnienie dla dokumentów poświęconych bezpośrednio edukacji kulturalnej i artystycznej. Ten dokument obserwuje z lotu ptaka i porządkuje modelowe inicjatywy i działania w obszarze pracy edukacyjnej z młodzieżą i samej młodzieży europejskiej, jej formacji i auto-rozwoju w obszarze wielu kompetencji, z komunikacyjnymi, medialnymi i kulturalnymi na czele. Dokument stanowi również podsumowanie 25 lat działań finansowanych przez Unię Europejską, w tym mobilności uczniów i nauczycieli, w obszarze uzupełnienia narodowych, formalnych systemów edukacji. Kontekstem dla raportu jest flagowy europejski program edukacyjny „Erasmus+”.

 

Język: angielski

Słowa kluczowe: edukacja, edukacja nieformalna, młodzież, praca, przemysł kreatywny, Unia Europejska, rynek pracy, wolontariat, bezrobocie