Kreowanie marki narodowej, lokalnej i regionalnej | Prezentacje

Date of publication: 01.07.2014
Średni czas czytania 2 minutes
print

Narodowe Centrum Kultury wraz z Fundacją Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk zorganizowało 2 seminaria poświęcone procesowi kreowania marki lokalnej, regionalnej i narodowej.

Podczas seminariów zostały zaprezentowane wyniki badań zespołu pod kierunkiem prof. dr hab. Joanny Kurczewskiej. W 2013 r. zespół przeprowadził badanie pt. „Odświętne tworzenie i propagowanie marek (narodowej, lokalnej, regionalnej) w społecznościach lokalnych. Rola ludzi i instytucji kultury.” Badanie zostało przeprowadzone w dwóch miejscowościach: Przemyślu (Wincentiada) i Spale (Dożynki Prezydenckie).

Pierwsze seminarium odbyło się 29 kwietnia 2014 r. w siedzibie Narodowego Centrum Kultury. Spotkanie było adresowane do animatorów kultury. Na seminarium dyskutowano o roli animatora w oddolnych procesach tworzenia marki lokalnej, regionalnej oraz narodowej. Drugie spotkanie odbyło się 30 maja 2014 r. w Pałacu Staszica i dotyczyło metodologii badań. Grono badaczy i naukowców z całej Polski dyskutowało o merytorycznych aspektach tworzenia marki. M.in. poruszono takie tematy jak definicja marki oraz sposoby kreowania marki.

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami przygotowanymi na spotkania przez zespół badawczy. Prezentacje przedstawiają główne wnioski z omawianego badania.