Publiczność Teatru STUDIO. Raport z badania

Data publikacji: 27.10.2025
Autor: dr Agnieszka Konior, Maria Konrad, Klara Korejba Instytut Badań Organizacji Kultury (IBOK) we współpracy z zespołem Teatru STUDIO
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Raport zawiera wyniki badania ankietowego skierowanego do obecnej i potencjalnej publiczności Teatru STUDIO w Warszawie. Celem badania było lepsze poznanie widowni i jej potrzeb, aby umożliwić teatrowi trafniejsze dopasowanie repertuaru, komunikacji i działań do odbiorców.

Na podstawie zebranych danych opracowano profil widza STUDIO: najczęściej kobiety w wieku 26–60 lat, z wyższym wykształceniem i stabilną sytuacją zawodową, aktywnie uczestniczące w życiu kulturalnym stolicy.

Raport odpowiada m.in. na pytania:

  • Kim są widzowie Teatru STUDIO i jakie mają nawyki uczestnictwa w kulturze?
  • Co motywuje ich do udziału w spektaklach i wydarzeniach teatralnych?
  • Jak pandemia wpłynęła na ich praktyki kulturalne?
  • Jakie są źródła informacji o ofercie kulturalnej i poziom znajomości działań teatru?

Wybrane wnioski:

  • Publiczność to głównie Warszawianki, kobiety wykształcone i dobrze sytuowane.
  • 68% respondentów uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych raz w miesiącu lub częściej, a 60% bywa regularnie w teatrach.
  • Poza spektaklami popularne są też wystawy, koncerty i wydarzenia edukacyjne organizowane przez STUDIO oraz Festiwal Plac Defilad.
  • Głównym źródłem informacji o ofercie teatru są media społecznościowe, strona internetowa i newsletter.
  • Pandemia nie wpłynęła znacząco na uczestnictwo odbiorców.
  • Widzowie korzystają z oferty online, ale świadomość istnienia platformy VOD STUDIO jest ograniczona.

Metodologia:
Badanie przeprowadzono metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview). Kwestionariusz został opracowany wspólnie przez zespoły teatru (działy literacki, promocji i sprzedaży) i skonsultowany z IBOK. Ankieta składała się z czterech części: metryczki, uczestnictwa w kulturze, korzystania z oferty teatru oraz zmian po pandemii.

Czas realizacji: 1 grudnia 2022 – 2 lutego 2023.
Próba: N = 615 respondentów.

Używamy plików cookies (szczegóły znajdują się w zakładce „Polityka prywatności”). Jeśli nie chcesz, by „ciasteczka” były zapisywane na Twoim urządzeniu, zmień ustawienia przeglądarki. Jeśli jednak się na to zgadzasz, wciśnij