Ustawienia i wyszukiwarka
Formotwórcze aspekty fonografii
Spis treści
Formotwórcze aspekty fonografii
Wstęp. Sięgnij, nastaw, przewiń, słuchaj. Nośniki dźwięku jako przedmiot badań nad muzyką popularną
- Mariusz Gradowski, Radosław Marcinkiewicz
„Smells Like Tape Spirit”. Fonograficzne aspekty taśmy magnetycznej
- Mariusz Gradowski
Album dwupłytowy w muzyce rockowej
- Tomasz Gornat
„Ostrożnie z tym Mo(t)zartem, Ryszardzie!”. Onimiczne cząstki ramy wydawniczej publikacji fonograficznych – na przykładzie albumu „Fragile” grupy Yes
- Radosław Marcinkiewicz
Medium, brud i nostalgia, czyli niska wierność współczesnej kultury muzycznej
- Maciej Kuster
Pamięć nośników
Technologia i społeczeństwo: sposoby używania fonografii
- Krzysztof Moraczewski
Pamięć nośnika: obraz, ruch, dźwięk
- Tomasz Misiak
Między falą radiową, płytą gramofonową i taśmą magnetofonową – muzyka tradycyjna a fonografia w Polsce
- Tomasz Nowak
Nie tylko okulary. Okładka winylowej płyty jako manifest u progu historii rocka
- Jacek Kurek
Wydawnictwa płytowe jako element autokreacji muzyków ulicznych
- Ewelina Grygier
Kultura brzmienia i degradacji nośnika w kontekście streamingu. Muzyka i sztuka dźwięku na granicy systemów
- Szymon Nożyński, Marcin Marcinkiewicz
Beaver and Krause i „Dark Side of The Moon”. Wpływologiczny epizod czy wpływ epizodu?
- Piotr Chlebowski
Namacalna i słyszalna przeciw-historia, czyli pocztówki dźwiękowe Christiny Kubisch
- Weronika Kobylińska
Głos wykluczonych. Analiza społecznych i politycznych kontekstów akulturacji i ewolucji reggae w Afryce
- Błażej Popławski
Lapidarne formy wideo jako nowy obszar oddolnych praktyk muzycznych
- Łukasz Juda
Omówienie
„Niemena pamięci rapsod”. O Czesław Niemen’s Niemen Enigmatic
- Wojciech Bernatowicz