Sponsoring kultury i sztuki czyli jak znaleźć sponsora

Data publikacji: 06.07.2011
2 minuty
29 lipca 2011 r. – Kraków Działasz w stowarzyszeniu? Jesteś instytucją kultury? Prowadzisz działalność fundacyjną? Szukasz wsparcia na cele statutowe, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Chcesz skutecznie pozyskiwać sponsorów i stałych partnerów? Jak stworzyć ofertę i reklamę by pozyskać kontrahentów? Co jest dozwolone w sponsoringu (problem kryptoreklamy)? Jak się mają uwarunkowania prawne mecenatu, darowizny? Jak prowadzić skuteczny fundraising?

Chcesz uzyskać odpowiedzi na te pytania? – Zapraszamy do udziału!

Organizatorzy – MJTraining oraz Fundacja Wirtualna Kultura – zaprosili do udziału w Konferencji specjalistów z dziedziny prawa, marketingu, fundraisingu oraz mediów. Wszystko po to by przekazać Państwu aktualną wiedzę i techniki z dziedziny pozyskiwania sponsorów i dobrych praktyk w kontaktach z mediami. Konferencja ma wymiar praktyczny – kładziemy nacisk na przekazanie cennych wskazówek, a nie teorii.

Program
1. Uwarunkowania prawne sponsoringu
– sponsoring a media (problematyka kryptoreklamy)
– mecenat, darowizna

2. Badania marketingowe w procesie kształtowania wizerunku instytucji kultury
– analiza SWOT – gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy, silne i słabe strony itp.
– wybór sponsorów – na jakich sponsorach nam zależy, jakich sponsorów zainteresuje nasza oferta
– Sponsoring finansowy i barterowy – czyli co mamy do zaoferowania sponsorom i co sponsorzy mogą nam zaoferować?

3. Przygotowania kampanii promującej wydarzenie kulturalne – jak się przygotować do poszukiwania sponsora – harmonogram działań
– wybór partnerów medialnych – jak dokonać wyboru, jakich partnerów medialnych potrzebujemy, jak poszukiwać partnerów medialnych
– przygotowanie prezentacji dla partnerów medialnych czyli jak zainteresować partnerów medialnych naszym wydarzeniem
– facebook, goldenline, twister – gdzie nie może nas zabraknąć
– opiekun wydarzenia, call – center, centrum prasowe, przygotowywanie projektów dla mediów
– przygotowanie strony internetowej jako końcowa część spójnego wizerunku
– aktywne poszukiwanie sponsorów – wybór, lista mailingowa, telefony lub/i kontakt