Design - skuteczne narzędzie rozwoju

Data publikacji: 03.12.2010
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj
Coraz więcej miast w Polsce stawia na design. Festiwale projektowania i pięknych przedmiotów poprawiają ich wizerunek, przyciągają publiczność i przynoszą korzyści. Design  to również siła napędowa rozwoju firm. Przełom XX i XXI wieku należał do modelek i mody, dziś mamy czas designu i projektantów. W tym roku Komisja Europejska zaliczyła design do rekomendowanych działalności dla regionów uznając, że jest skutecznym narzędziem rozwoju.

O tym jakie pomysły na promowanie się przez design maja Łódź, Cieszyn, Gdynia, Poznań czy holenderska Brabancja warto przeczytać w dzisiejszym wydaniu Rzeczpospolitej.

Manufaktura. Nowoczesny design wpisany w XIX wieczne tło. Dzięki niej zabytkowe fabryki zostały przywrócone miastu, a na rynku dawnego imperium Izraela Poznańskiego znów zatętniło życie.