Settings and search
Polska szkoła w dobie „darmowej” rewolucji
Tytuł: Polska szkołą w dobie „darmowej” rewolucji
Autor: Jagoda Komusińska, Łukasz Maźnica, Jan Strycharz
Rok wydania raportu: 2015
Finansowanie: Centrum Cyfrowe, EEA Grants, Fundacja im. Stefana Batorego, Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży
Opis: W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas IV szkół podstawowych i I klas gimnazjum po raz pierwszy korzystają z książek zakupionych dzięki dotacjom MEN. Jest to odpowiedź rządu na agresywną politykę prowadzoną przez rynek wydawniczy, czego największe konsekwencje finansowe odczuwają rodzice. Celem omawianego raportu jest zbadanie reformy ministerialnej przy zastosowaniu narzędzi analizy ekonomicznej. W publikacji opisano również wpływ wprowadzenia takiej polityki rządu na rynek
wydawniczy. Raport opisuje możliwe konsekwencje tych zmian zarówno z perspektywy wydawnictw, jak i z perspektywy uczniów, rodziców i nauczycieli. Autorzy raportu podejmują również kwestię, w jakim stopniu będą to „darmowe” podręczniki, a zatem czy ich koszt nie będzie większy niż przy tradycyjnym zakupie podręczników szkolnych.
Zasięg: ogólnopolski
Język: polski
Słowa kluczowe: szkoła, nauczyciel, uczeń, młodzież, podręcznik, książka, budżet domowy, rynek książki