Reklama w przestrzeni publicznej

Data publikacji: 01.01.2018
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Raport Reklama w przestrzeni publicznej z 2018 roku sporządzony na zlecenie Good Looking Studio przez Kantar Public, przedstawia wyniki dotyczące oceny wyglądu otoczenia, różnych form reklamy zewnętrznej oraz ręcznie malowanych reklam. Badanie zrealizowano w okresie 3-10 kwietnia 2018 roku za pomocą techniki CAWI (wywiadów online) na ogólnopolskiej próbie 1001 Polaków reprezentatywnej ze względu na wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania.

Reklama w przestrzeni publicznej
Fot. Pixabay

Jak wynika z raportu, dla 99% badanych wygląd miejscowości zamieszkania stanowił ważną kwestię, a nieco ponad ¾ przyznało, że najbliższe otoczenie wyglądało lepiej niż w minionych latach.

W ocenie Polaków najmniejszą aprobatę uzyskały billboardy. Za reklamę, która najbardziej podnosi prestiż przedstawianego produktu uznano murale, znajdujące się na ścianie budynków. Mural podnosi atrakcyjność okolicy oraz lepiej wkomponowuje się w architekturę otoczenia niż tzw. tradycyjne płachty reklamowe. Co więcej, aż 76% Polaków wskazało, że postrzega mural jako rodzaj sztuki.