Settings and search
Sponsoring kultury
Tytuł: Sponsoring kultury
Autor: TNS OBOP: Marta Openchowska
Rok wydania raportu: 2010
Finansowanie: NCK, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
Opis: Sponsoring kultury nie jest jeszcze mocno zakorzenioną formą wspierania kultury w Polsce - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Z przebadanych 400 firm, w roku 2009 tylko 126 sponsorowało projekty z zakresu kultury. Patrząc wstecz, rzuca się w oczy niemal stały poziom (od roku 2007) sponsoringu w ogóle, a zarazem niemal niezmienny poziom sponsoringu projektów kulturalnych. Analizując budżety przeznaczone na działalność sponsoringową można śmiało stwierdzić, że kultura nie stanowi głównego obszaru finansowania przez firmy prywatne. Instytucje kultury z kolei są silne uzależnienie od środków publicznych, co przekłada się na intensywność pozyskiwania środków z innych źródeł – zarówno unijnych, jak i prywatnych.
Zasięg: Polska
Język: polski
Słowa kluczowe: sponsoring kultury, instytucje kultury, biznes, dofinansowanie