Liderzy kultury muszą być dobrymi przedsiębiorcami. Zarządzanie kulturą

Date of publication: 25.08.2011
Średni czas czytania 2 minutes
print

Sprawne zarządzanie podmiotami działającymi w obszarze kultury staje się coraz istotniejsze szczególnie w obliczu gospodarczej recesji. Przemysły kultury odgrywają istotną rolę w pobudzaniu gospodarki, a co ważniejsze wpływają, pozytywnie na jakość życia społeczeństwa.

Każdego dnia ludzie odpowiedzialni za kierowanie organizacjami kultury muszą sprostać wyzwaniom, aby zapewnić stabilne finansowanie dla swojej działalności, promującej wartości jakimi są sztuka i kultura. Elastyczne zarządzanie, umiejętność adaptacji do dynamicznie zmieniających się realiów ekonomicznych to niezbędne cechy kreatywnego lidera i gwarancja dla rozwoju organizacji. Książka "Culture Lidership Handbook" autorstwa Roberta Howisona i Johna Holdena definiuje specyfikę wyzwań jakie stoją przed sektorem kultury oraz przed osobami odpowiedzialnymi za kierowanie organizacjami działającymi w jego obszarze. Dobre administrowanie organizacją kultury, to za mało obecnie liderzy powinni myśleć o swojej pracy bardziej w kategoriach przedsiębiorców kultury, przekładając innowacyjne pomysły w rentowne przedsięwzięcie.

Książka jest zbiorem interesujących obserwacji i wniosków na temat funkcjonowania współczesnego sektora kultury i skierowana jest do wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat zarządzania w tym obszarze.

Robert Hewison jest Profesorem Cultural Policy and Leadership Studies w City University London oraz współpracownikiem think tanku Deoms. Jako konsultant w zakresie implementacji polityki kulturalnej współpracował z  South Bank Centre, Greater London Authority, Arts Council England oraz North West Cultural Consortium.

 Więcej ingormacji na temat publikacji tutaj