Ustawienia i wyszukiwarka
Partner czy klient? Nowe spojrzenie na relacje kultury i biznesu
zapraszają na debatę
Narodowe Centrum Kultury oraz British Council
Partner czy klient? Nowe spojrzenie na relacje kultury i biznesu,
która odbędzie się 6 października 2011 w godzinach 14.00-19.00
w Soho Factory przy ulicy Mińskiej 25 (budynek 63) w Warszawie
Debatę rozpocznie wykład Marca Sandsa z Tate na temat budowania relacji instytucji z widzem i sponsorem oraz poszukiwania nowych sposobów komunikacji z publicznością. Szczególna uwaga zaproszonych ekspertów z Polski i zagranicy zostanie poświęcona współpracy instytucji i organizacji działających na rzecz kultury z firmami oraz pytaniom o kierunki jej rozwoju. Podczas debaty goście zastanowią się nad motywami, jakimi kierują się firmy współpracujące ze środowiskiem kultury oraz nad korzyściami i zagrożeniami, które mogą wynikać dla obu stron z zaangażowania sektora prywatnego w projekty artystyczne.
Program
13:30-14:00 rejestracja uczestników
14:00-14.10 Powitanie i przedstawienie Kodeksu Sponsoringu Kultury
14:10-15:00 Poszerzanie publiczności – w poszukiwaniu nowego sponsora i widza kultury na przykładzie Tate Britain oraz Tate Modern
Marc Sands, Tate Britain i Tate Modern
15:00-15:30 Kultura i biznes – aktywizacja społeczności lokalnych
Micheal Pyner, Shoreditch Trust
15:30-15:40 Kultura i biznes – czy możliwa jest długotrwała relacja?
15:40-15:50 Kultura nie na sprzedaż
Paweł Goźliński, Gazeta Wyborcza
15:50-16:10 Przerwa kawowa
16:10-17:20 Mecenat czy/i sponsoring XXI wieku? Kierunki rozwoju współpracy instytucji kultury z sektorem prywatnym
panel dyskusyjny
moderator: Edwin Bendyk, Polityka
paneliści:
dr Marta Bucholc, Instytut Socjologii UW
Agnieszka Odorowicz, Polski Instytut Sztuki Filmowej
Maria Rubersz, Fundacja Sztuki Polskiej ING
Magdalena Sroka, Zastępca Prezydenta ds. Kultury i Promocji Miasta Krakowa
prof. Tomasz Szlendak, Zakład Badań Kultury, Uniwersytet w Toruniu
Czy i w jaki sposób sponsoring wpływa na jakość kultury? Czy kulturę można włączyć w rynkową rywalizację? Czy sponsoring kultury zwalnia państwo z jego obowiązku czy jest dodatkowym źródłem jej finansowania? Czy sponsoring jest domeną dużych aglomeracji i czy przyczynia się do kolejnego rozwarstwienia? Czy kultura może mieć wymiar pragmatyczny? Biznes w kulturze – konsumenci czy odbiorcy kultury?
17:20-18:30 Czy kultura jest potrzebna biznesowi? O korzyściach ze sponsoringu kultury
panel dyskusyjny
moderator: Michael Dembiński, British Polish Chamber of Commerce
paneliści:
dr Henryka Bochniarz, PKPP Lewiatan
Dorota Bryndal, Kancelaria GESSEL
Grzegorz Chełmecki, Teatr Wielki Opera Narodowa
Marc Sands, Tate Britain i Tate Modern
W jaki sposób budować partnerską relację? Co kultura może zaoferować biznesowi? CSR, mecenat czy sponsoring? Czy firma może budować swój pozytywny wizerunek sponsorując sztukę krytyczną? Co biznes może zyskać sponsorując kulturę? Finansowanie kultury – powinność czy inwestycja? Jaka jest rola Kodeksu Sponsoringu Kultury?
18:30 Zakończenie
Organizator
Partner strategiczny
Partnerzy wspierający
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Patroni
Wstęp na debatę jest wolny po wcześniejszej rejestracji.
t. 22 21 00 182 (w godz.10.00-16.00)
RSVP do 3.10.11, kulturasieliczy@nck.pl