Partner czy klient? Nowe spojrzenie na relacje kultury i biznesu

Date of publication: 28.09.2011
Średni czas czytania 4 minutes
print

zapraszają na debatę

Narodowe Centrum Kultury oraz British Council

 

Partner czy klient? Nowe spojrzenie na relacje kultury i biznesu,

która odbędzie się 6 października 2011 w godzinach 14.00-19.00

w Soho Factory przy ulicy Mińskiej 25 (budynek 63) w Warszawie

Debatę rozpocznie wykład Marca Sandsa z Tate na temat budowania relacji instytucji z widzem i sponsorem oraz poszukiwania nowych sposobów komunikacji z publicznością. Szczególna uwaga zaproszonych ekspertów z Polski i zagranicy zostanie poświęcona współpracy instytucji i organizacji działających na rzecz kultury z firmami oraz pytaniom o kierunki jej rozwoju. Podczas debaty goście zastanowią się nad motywami, jakimi kierują się firmy współpracujące ze środowiskiem kultury oraz nad korzyściami i zagrożeniami, które mogą wynikać dla obu stron z zaangażowania sektora prywatnego w projekty artystyczne.

 

Program

 

13:30-14:00 rejestracja uczestników

14:00-14.10 Powitanie i przedstawienie Kodeksu Sponsoringu Kultury

14:10-15:00 Poszerzanie publiczności – w poszukiwaniu nowego sponsora i widza kultury na przykładzie Tate Britain oraz Tate Modern

Marc Sands, Tate Britain i Tate Modern

15:00-15:30 Kultura i biznes – aktywizacja społeczności lokalnych

Micheal Pyner, Shoreditch Trust

15:30-15:40 Kultura i biznes – czy możliwa jest długotrwała relacja?

15:40-15:50 Kultura nie na sprzedaż

Paweł Goźliński, Gazeta Wyborcza

15:50-16:10 Przerwa kawowa

16:10-17:20 Mecenat czy/i sponsoring XXI wieku? Kierunki rozwoju współpracy instytucji kultury z sektorem prywatnym

panel dyskusyjny

moderator: Edwin Bendyk, Polityka

paneliści:

dr Marta Bucholc, Instytut Socjologii UW

Agnieszka Odorowicz, Polski Instytut Sztuki Filmowej

Maria Rubersz, Fundacja Sztuki Polskiej ING

Magdalena Sroka, Zastępca Prezydenta ds. Kultury i Promocji Miasta Krakowa

prof. Tomasz Szlendak, Zakład Badań Kultury, Uniwersytet w Toruniu

Czy i w jaki sposób sponsoring wpływa na jakość kultury? Czy kulturę można włączyć w rynkową rywalizację? Czy sponsoring kultury zwalnia państwo z jego obowiązku czy jest dodatkowym źródłem jej finansowania? Czy sponsoring jest domeną dużych aglomeracji i czy przyczynia się do kolejnego rozwarstwienia? Czy kultura może mieć wymiar pragmatyczny? Biznes w kulturze – konsumenci czy odbiorcy kultury?

17:20-18:30 Czy kultura jest potrzebna biznesowi? O korzyściach ze sponsoringu kultury

panel dyskusyjny

moderator: Michael Dembiński, British Polish Chamber of Commerce

paneliści:

dr Henryka Bochniarz, PKPP Lewiatan

Dorota Bryndal, Kancelaria GESSEL

Grzegorz Chełmecki, Teatr Wielki Opera Narodowa

Marc Sands, Tate Britain i Tate Modern

W jaki sposób budować partnerską relację? Co kultura może zaoferować biznesowi? CSR, mecenat czy sponsoring? Czy firma może budować swój pozytywny wizerunek sponsorując sztukę krytyczną? Co biznes może zyskać sponsorując kulturę? Finansowanie kultury – powinność czy inwestycja? Jaka jest rola Kodeksu Sponsoringu Kultury?

18:30 Zakończenie

 

Organizator

Narodowe Centrum Kultury

Partner strategiczny

British Council

Partnerzy wspierający

PKPP Lewiatan

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Soho Factory

Patroni

TOK FM

Purpose

SAR

 

Wstęp na debatę jest wolny po wcześniejszej rejestracji.

t. 22 21 00 182 (w godz.10.00-16.00)

RSVP do 3.10.11, kulturasieliczy@nck.pl