Materiały edukacyjne dla nauczycieli, animatorów i uczniów

Date of publication: 19.08.2008
Średni czas czytania 5 minutes
print
Materiały edukacyjne dla nauczycieli, animatorów i uczniów
Materiały edukacyjne dla nauczycieli, animatorów i uczniów

Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, realizator projektu "Wspólna przeszłość - wspólna przyszłość" oraz Fundacja Ochrony Dziedzictwa Żydowskiego, realizator projektu "Porozmawiajmy - Europejskie debaty o wartościach" w ramach prowadzonych projektów edukacyjnych opracowały materiały dla nauczycieli, animatorów i uczniów pragnących przygotować w szkołach lekcje i projekty z zakresu wielokulturowości.

Materiały można pobrać bezpłatnie



"Wspólna przeszłość – wspólna przyszłość. Materiały pomocnicze dla nauczycieli" - pobierz publikację
Spis treści:

I. Świętujemy różnorodność kulturową Europy

II. Wspólna przeszłość – wspólna przyszłość – odkryj, spróbuj zrozumieć, opowiedz innym

III. Edukacja wielokulturowa

IV. W kręgu kultury niemieckiej (2 scenariusze lekcji)

V. Zabytki kultury żydowskiej na ziemiach polskich (2 scenariusze lekcji)

VI. Na styku kultury prawosławnej i łacińskiej (2 scenariusze lekcji)

VII. Mniejszości etniczne – Łemkowie, Romowie, Tatarzy (2 scenariusze lekcji)

VIII. Cudzoziemcy we współczesnej Polsce (2 scenariusze lekcji)

 

 

 

 

„Porozmawiajmy – Europejskie debaty o wartościach” - pobierz publikację
Spis treści:

Wstęp

Bella Szwarcman-Czarnota „Tikun olam”

Icchok Lejb Perec „Jeśli nie wyżej”

Barbara A. Markiewicz „O potrzebie wartości”

Barbara A. Markiewicz „O prawdziwych wartościach”

Barbara A. Markiewicz „Skąd wiemy, co jest dobre, a co złe?”

Arkadiusz Tomaszewski „Obcość”

Arkadiusz Tomaszewski „Lasy Brazylii”

Arkadiusz Tomaszewski „Normy a tolerancja”

Anna Klimowicz „Metoda dyskusji – Wstęp”

Dominika Cieślikowska„Scenariusze debat na temat kontekstów wielokulturowości i wartości europejskich”

O autorach

 

 

 

"Jak zrealizować projekt międzykulturowy. Poradnik dla młodych aktywnych" - pobierz publikację
Spis treści:

  • Jak przygotować własny projekt
  • Praca w grupie
  • Zrozumieć „Innego”, czyli o różnorodności
  • Dialog międzykulturowy


 

 

Projekty stanowią element obchodów Europejskiego Roku Dialogu Międzykulturowego w Polsce.


Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, realizator projektu "Wspólna przeszłość - wspólna przyszłość" oraz Fundacja Ochrony Dziedzictwa Żydowskiego, realizator projektu "Porozmawiajmy - Europejskie debaty o wartościach" w ramach prowadzonych projektów edukacyjnych opracowały materiały dla nauczycieli, animatorów i uczniów pragnących przygotować w szkołach lekcje i projekty z zakresu wielokulturowości.

Materiały można pobrać bezpłatnie.

"Wspólna przeszłość – wspólna przyszłość. Materiały pomocnicze dla nauczycieli" - pobierz publikację
Spis treści:

Świętujemy różnorodność kulturową Europy
II. Wspólna przeszłość – wspólna przyszłość – odkryj, spróbuj zrozumieć, opowiedz innym
III. Edukacja wielokulturowa
IV. W kręgu kultury niemieckiej (2 scenariusze lekcji)
V. Zabytki kultury żydowskiej na ziemiach polskich (2 scenariusze lekcji)
VI. Na styku kultury prawosławnej i łacińskiej (2 scenariusze lekcji)
VII. Mniejszości etniczne – Łemkowie, Romowie, Tatarzy (2 scenariusze lekcji)
VIII. Cudzoziemcy we współczesnej Polsce (2 scenariusze lekcji)

"Jak zrealizować projekt międzykulturowy. Poradnik dla młodych aktywnych" - pobierz publikację
Spis treści:

Jak przygotować własny projekt
Praca w grupie
Zrozumieć „Innego”, czyli o różnorodności
Dialog międzykulturowy

„Porozmawiajmy – Europejskie debaty o wartościach” - pobierz publikację
Spis treści:

Wstęp
Bella Szwarcman-Czarnota „Tikun olam”
Icchok Lejb Perec „Jeśli nie wyżej”
Barbara A. Markiewicz „O potrzebie wartości”
Barbara A. Markiewicz „O prawdziwych wartościach”
Barbara A. Markiewicz „Skąd wiemy, co jest dobre, a co złe?”
Arkadiusz Tomaszewski „Obcość”
Arkadiusz Tomaszewski „Lasy Brazylii”
Arkadiusz Tomaszewski „Normy a tolerancja”
Anna Klimowicz „Metoda dyskusji – Wstęp”
Dominika Cieślikowska„Scenariusze debat na temat kontekstów wielokulturowości i wartości europejskich”
O autorach