Kultura Współczesna o komunikacji międzykulturowej

Date of publication: 11.09.2008
Średni czas czytania 2 minutes
print
Ukazał się kolejny numer kwartalnika „Kultura Współczesna”. Tym razem poświęcony problematyce komunikacji międzykulturowej.
Ukazał się kolejny numer kwartalnika „Kultura Współczesna”. Tym razem poświęcony problematyce komunikacji międzykulturowej.

 

W dzisiejszym świecie, powszechnie określanym mianem wielokulturowego, komunikowanie międzykulturowe nabiera coraz większego znaczenia, staje się przedmiotem debat naukowych i decyzji politycznych. W ramach globalizujących się kontaktów i więzi międzyludzkich powstają zupełnie nowe konteksty komunikacyjne.

 

Autorzy, których teksty znalazły się w tym numerze „Kultury Współczesnej”, stawiają sobie pytanie o to, co stanowi fundament skutecznego porozumienia się przedstawicieli reprezentujących odmienne kultury i wartości; jaki powinien być stopień „wzajemnego rozpoznania” interlokutorów i jakie formy komunikowania wchodzą w grę, jakie warunki muszą być spełnione, aby komunikowanie międzykulturowe było skuteczne, jak przygotować ludzi do kontaktów z innymi sposobami życia oraz – wreszcie – czy możliwa jest efektywna edukacja w duchu wielokulturowości.

 

Spis artykułów numeru mozna znaleźć pod tym adresem.


W dzisiejszym świecie, powszechnie określanym mianem wielokulturowego, komunikowanie międzykulturowe nabiera coraz większego znaczenia, staje się przedmiotem debat naukowych i decyzji politycznych. W ramach globalizujących się kontaktów i więzi międzyludzkich powstają zupełnie nowe konteksty komunikacyjne. Autorzy, których teksty znalazły się w tym numerze „Kultury Współczesnej”, stawiają sobie pytanie o to, co stanowi fundament skutecznego porozumienia się przedstawicieli reprezentujących odmienne kultury i wartości; jaki powinien być stopień „wzajemnego rozpoznania” interlokutorów i jakie formy komunikowania wchodzą w grę, jakie warunki muszą być spełnione, aby komunikowanie międzykulturowe było skuteczne, jak przygotować ludzi do kontaktów z innymi sposobami życia oraz – wreszcie – czy możliwa jest efektywna edukacja w duchu wielokulturowości.