Settings and search
Dialog międzykulturowy w edukacji - dotacje Urzedu m.st. Warszawy
Dialog międzykulturowy w edukacji - dotacje Urzedu m.st. Warszawy
W wyniku otwartego konkursu na realizację zadań edukacyjnych i wychowawczych podejmowanych w 2008 roku, dotacje w wysokości 71 tysięcy zł uzyskało 7 organizacji pozarządowych.
Konkurs zorganizowany został przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy w ramach realizacji zadania „Ochrona wielokulturowego dziedzictwa Warszawy i edukacja międzykulturowa”.
Nagrodzone projekty:
-
Program Szkoła Dialogu, realizowany przez Forum Dialogu Między Narodami, zakłada stworzenie sieci szkół zainteresowanych działaniami na rzecz edukacji międzykulturowej i dialogu polsko – żydowskiego. W ramach projektu uczniowie będą uczestniczyć w warsztatach oraz wycieczkach tematycznych. Podsumowaniem projektu będzie uroczystość nadania tytułu „Szkoły Dialogu” najbardziej aktywnym szkołom w Warszawie.
-
Projekt Korczakowskie Spotkania Wychowawczo – Artystyczne WARSZAWA JANUSZA KORCZAKA 2008, przygotowane przez Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka, zakłada zapoznanie młodzieży z miejscami związanymi z osobą Janusza Korczaka lub jemu poświęconymi. Podsumowaniem projektu będzie opublikowanie przewodnika dla dzieci i młodzieży pt. „Po Korczakowskiej Warszawie”.
-
Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci "SZANSA" Oddział Terenowy Warszawa – Ochota przygotowało program Mały Europejczyk, w ramach którego w wybranych przedszkolach zostaną przeprowadzone zajęcia edukacji międzykulturowej. Warsztaty obejmą zagadnienia związane z tolerancją, kuchnią świata i literaturą dziecięcą. Dodatkowo zostanie również przeprowadzony cykl spotkań na temat współpracy nauczycieli z rodzicami dzieci o niepolskich korzeniach.
-
Celem projektu Warszawska Galeria Wielu Kultur (realizowanego przez Pierwszą Warszawską Agendę 21) jest zaprezentowanie wkładu, jaki wnieśli przedstawiciele mniejszości narodowych, grup etnicznych oraz obcokrajowców związanych z Warszawą.
W ramach projektu powstanie wystawa plakatów i fotografii „Swoi czy obcy”, serwis internetowy Warszawskiej Galerii Wielu Kultur, prezentacja multimedialna oraz broszura informacyjno – edukacyjna o bohaterach wystawy. -
W ramach projektu "Nie bój się islamu" (Stowarzyszenie Vox Humana) w warszawskich szkołach zostaną przeprowadzone godzinne wykłady na temat islamu. Biblioteki szkół, których uczniowie wezmą udział w projekcie, otrzymają ponadto informator „Podstawowe informacje o islamie”.
-
Towarzystwo Przyjaciół I SLO w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych przygotowało dla uczniów Wielokulturowego Liceum Humanistycznego im. Jacka Kuronia cykl zajęć językowych. Projekt Język i historia w edukacji wielokulturowej zakłada naukę języka arabskiego, hebrajskiego i łaciny.
-
Celem projektu "Ale historia!", realizowanego przez Fundację HEREDITAS, będzie przygotowanie wędrówek tematycznych i prelekcji dla uczniów warszawskich szkół. Wśród zagadnień, którym będą poświęcone spotkania, są tematy takie jak: dziedzictwo kulturowe i materialne Warszawy, wybitne osobistości związane z kształtowaniem kultury miejskiej, czy historia, tradycje i obyczaje. Podsumowaniem projektu będzie konkurs na najlepszy przewodnik multimedialny. Zwycięska publikacja trafi do placówek, których uczniowie brali udział w prelekcjach.
Szczegółowe informacje: http://www.edukacja.warszawa.pl/
W wyniku otwartego konkursu na realizację zadań edukacyjnych i wychowawczych podejmowanych w 2008 roku, dotacje w wysokości 71 tysięcy zł uzyskało 7 organizacji pozarządowych.
Konkurs zorganizowany został przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy w ramach realizacji zadania „Ochrona wielokulturowego dziedzictwa Warszawy i edukacja międzykulturowa”.
Nagrodzone projekty:
-
Program Szkoła Dialogu, realizowany przez Forum Dialogu Między Narodami, zakłada stworzenie sieci szkół zainteresowanych działaniami na rzecz edukacji międzykulturowej i dialogu polsko – żydowskiego. W ramach projektu uczniowie będą uczestniczyć w warsztatach oraz wycieczkach tematycznych. Podsumowaniem projektu będzie uroczystość nadania tytułu „Szkoły Dialogu” najbardziej aktywnym szkołom w Warszawie.
-
Projekt Korczakowskie Spotkania Wychowawczo – Artystyczne WARSZAWA JANUSZA KORCZAKA 2008, przygotowane przez Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka, zakłada zapoznanie młodzieży z miejscami związanymi z osobą Janusza Korczaka lub jemu poświęconymi. Podsumowaniem projektu będzie opublikowanie przewodnika dla dzieci i młodzieży pt. „Po Korczakowskiej Warszawie”.
-
Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci "SZANSA" Oddział Terenowy Warszawa – Ochota przygotowało program Mały Europejczyk, w ramach którego w wybranych przedszkolach zostaną przeprowadzone zajęcia edukacji międzykulturowej. Warsztaty obejmą zagadnienia związane z tolerancją, kuchnią świata i literaturą dziecięcą. Dodatkowo zostanie również przeprowadzony cykl spotkań na temat współpracy nauczycieli z rodzicami dzieci o niepolskich korzeniach.
-
Celem projektu Warszawska Galeria Wielu Kultur (realizowanego przez Pierwszą Warszawską Agendę 21) jest zaprezentowanie wkładu, jaki wnieśli przedstawiciele mniejszości narodowych, grup etnicznych oraz obcokrajowców związanych z Warszawą.
W ramach projektu powstanie wystawa plakatów i fotografii „Swoi czy obcy”, serwis internetowy Warszawskiej Galerii Wielu Kultur, prezentacja multimedialna oraz broszura informacyjno – edukacyjna o bohaterach wystawy. -
W ramach projektu "Nie bój się islamu" (Stowarzyszenie Vox Humana) w warszawskich szkołach zostaną przeprowadzone godzinne wykłady na temat islamu. Biblioteki szkół, których uczniowie wezmą udział w projekcie, otrzymają ponadto informator „Podstawowe informacje o islamie”.
-
Towarzystwo Przyjaciół I SLO w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych przygotowało dla uczniów Wielokulturowego Liceum Humanistycznego im. Jacka Kuronia cykl zajęć językowych. Projekt Język i historia w edukacji wielokulturowej zakłada naukę języka arabskiego, hebrajskiego i łaciny.
-
Celem projektu "Ale historia!", realizowanego przez Fundację HEREDITAS, będzie przygotowanie wędrówek tematycznych i prelekcji dla uczniów warszawskich szkół. Wśród zagadnień, którym będą poświęcone spotkania, są tematy takie jak: dziedzictwo kulturowe i materialne Warszawy, wybitne osobistości związane z kształtowaniem kultury miejskiej, czy historia, tradycje i obyczaje. Podsumowaniem projektu będzie konkurs na najlepszy przewodnik multimedialny. Zwycięska publikacja trafi do placówek, których uczniowie brali udział w prelekcjach.
Szczegółowe informacje: http://www.edukacja.warszawa.pl/