Pozyskiwanie informacji o wydarzeniach kulturalnych. Badanie Gdańsk 2016

Date of publication: 07.02.2012
Średni czas czytania 4 minutes
print

Wiedza o najskuteczniejszych sposobach promocji jest potrzebna każdemu organizatorowi wydarzeń kulturalnych. Dlatego Gdańsk 2016 zamówił badania dotyczące sposobów pozyskiwania informacji o wydarzeniach kulturalnych przez mieszkańców Gdańska. Z wyników badań można dowiedzieć się między innymi jakie są najpopularniejsze sposoby zdobywania wiedzy o ofercie kulturalnej.

Badanie CATI (badanie telefoniczne wspomagane komputerowo) zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów - dorosłych mieszkańców Gdańska. Badanie zrealizowała firma badawcza PBS DGA. O komentarz do wyników badania poprosiliśmy Natalię Hatalską, eksperta w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej. Natalia Hatalska przygotowała wskazówki dotyczące planowania działań promocyjnych dla osób zajmujących się promocją kultury.

Badanie zostało przygotowane w ramach Obserwatorium Kultury - nowego programu prowadzonego przez Gdańsk 2016.Celem Obserwatorium Kultury jest dostarczania wiedzy pomocnej w  tworzeniu polityki kulturalnej oraz pozwalającej na usprawnienie działania instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych działających w obszarze kultury.


Natalia Hatalska - ekspert w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Jako stypendystka prestiżowego programu Joseph Conrad Scholarship studiowała również w London Business School w  Wielkiej Brytanii. W latach 2005-2009 kierownik działu komunikacji w Wirtualnej Polsce. Wcześniej zajmowała stanowisko menedżera ds. public relations w NIVEA Polska i Young Digital Planet. Obecnie współpracuje z  domem mediowym Universal McCann jako Chief Inspiration Officer.
Pomysłodawczyni wielu kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych i  nagrodzonych w konkursach reklamowych. Juror w  konkursach KTR oraz Media Trendy. Członek Rady Marek w konkursie Superbrands. Członek Creative Communication Cluster. Autorka bloga poświęconego reklamie hatalska.com, któremu przyznano tytuł Bloga Roku w kategorii Profesjonalne oraz Wyróżnienie Główne w konkursie Blog Roku 2009 organizowanym przez Onet SA. Wykłada w SGH w Warszawie, na UG oraz w SWPS.


PBS DGA - Instytut PBS DGA został założony w 1990 roku i należy do czołówki firm badawczych działających na polskim rynku.
Do grona największych klientów instytutu należą między innymi przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjniej, finansowej i medialnej. PBS DGA jest również aktywny w dziedzinie badań społecznych i politycznych. Instytut przeprowadza sondaże wyborcze, ewaluacje programów społecznych oraz bada nastroje Polaków. P BS DGA jest członkiem założycielem Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku - branżowej organizacji zrzeszającej czołowe polskie firmy badawcze. W 2002 roku PBS zdobył IMPACTORA w kategorii Najlepszy Instytut Badawczy, nagrodę przyznawaną przez przemysł reklamowy.

Raport z badań wraz z komentarzem Natalii Hatalskiej jest dostępny na stronie www.gdansk2016.eu/badania