Narodowe Centrum Kultury partnerem strategicznym europejskiej kampanii We are more!

Date of publication: 21.11.2011
Średni czas czytania 3 minutes
print

Narodowe Centrum Kultury zostało partnerem strategicznym europejskiej kampanii społecznej We are more. Jej inicjatorem jest sieć Culture Action Europe - koalicja składająca się z ponad stu organizacji z całej Europy. Kampania realizowana jest we współpracy z Europejską Fundacją Kultury. Celem kampanii jest zwiększenie środków przeznaczonych na kulturę i sztukę w ramach przyszłego budżetu UE na lata 2014-2020. Zaangażowanie NCK jest konsekwencją prowadzonej od 2010 roku kampanii społecznej Kultura się liczy!

Rządy państw członkowskich UE stoją przed podjęciem decyzji dotyczących budżetu UE na kolejne lata, które zdeterminują kształt i poziom wsparcia dla kultury na szczeblu europejskim w tym czasie. Kampania We are more ma dwa postulaty. Po pierwsze wdrożenie bardziej odważnego i eksperymentalnego Programu Kultura . Po drugie, zwiększenie i bardziej bezpośrednie wsparcie kultury, dziedzictwa i sztuki w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, którego celem jest spójność oraz wzrost na poziomie lokalnym i regionalnym. Powyższe postulaty wraz z edukacją, trwałością środowiska naturalnego to kluczowe obszary, w obrębie których UE musi podjąć odważne działania jeżeli chce osiągnąć swoje cele w zakresie realizacji strategii wzrostu gospodarczego, i pozostać dobrze funkcjonującą demokracją.


Podstawowym działaniem w ramach kampanii jest zachęcenie do wzięcia czynnego w niej udziału poprzez podpisanie manifestu na stronach internetowych kampanii oraz aktywne orędownictwo na jej rzecz w tym lobbing wśród decydentów w szczególności na szczeblu samorządowym.


W ramach działań promujących kampanię w Polsce, NCK jeszcze w tym roku wyda poszerzoną wersję Message Book, który jest podstawowym narzędziem informacyjnym na temat kampanii. Przewodnik może być również wykorzystany podczas przygotowywania prezentacji informacyjnej na temat kampanii lub w rozmowach z dziennikarzami.


Kolejnym działaniem zaplanowanym jeszcze na ten rok jest produkcja spotu reklamującego kampanię w mediach.


Prowadzone są również prace związane z uruchomieniem polskiej strony internetowej kampanii, koordynowane przez Fabrykę Sztuki w Łodzi. Do czasu ich zakończenia wszelkie materiały dotyczące kampanii dostępne będą na stronach Obserwatorium Kultury w zakładce We are more. Znajduje się tam obecna wersja informatora, manifest oraz formularz, dzięki któremu można wyrazić swoje poparcie dla kampanii. Dodatkowo zamieszczane będą tam informacje na temat bieżących działań związanych z kampanią.


Więcej na temat kampanii oraz zaangażowania się w nią pozostałych państw członkowskich znajduje się na europejskiej stronie internetowej We are more.