Kultura jest przyszłością gospodarczą Europy. Forum d'Avignon już 17 listopada 2011

Date of publication: 07.11.2011
Średni czas czytania 4 minutes
print

IV edycja międzynarodowego Forum d’Avignon – inicjatywy wspierającej powiązania sfery kultury, gospodarki i mediów, przebiegnie pod hasłem „Investing in culture”. Konferencja odbędzie się między 17-19 Listopada 2011 w Avignon. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy również, do zapoznania się z platformą internetową „Culture is future”, znajdującą się na stronie głównej forum.

Organizacja Forum d’Avignon powstała w 2007 roku, po ratyfikacji konwencji UNESCO, dotyczącej Pielęgnowania i Promocji Zróżnicowania Kulturowej Ekspresji. Uzyskała ona poparcie ówczesnego ministra kultury Francji Renaud Donnedieu de Vabres. Projekt zaczął funkcjonować jako swoisty think-tank do opracowywania wspólnych strategii działań i realizacji inicjatyw, które w zamierzeniu mają wspierać relację kultury i gospodarki oraz pomóc w skutecznym zarządzaniu tej sfery.

Corocznie organizowane są międzynarodowe spotkania, umożliwiające prowadzenie dyskusji przedstawicielom środowisk: kultury, przemysłów kreatywnych, gospodarki i mediów. Ideą forum jest konfrontacja reprezentantów kultury i ekonomii oraz wspólne opracowanie nowych rozwiązań na poziomie globalnym, europejskim i lokalnym. Poruszane kwestie dotyczą ekonomicznego i integracyjnego aspektu kultury, jej wpływu na rozwój regionów, zatrudnienia w sektorze, jak i cyfryzacji zachowań kulturowych. Od 2009 roku grupy eksperckie wraz z międzynarodowymi firmami konsultingowymi, realizują szczegółowe badania, które wraz z opracowanymi wcześniej zagadnieniami, stanowią bazę do dyskusji na forum.

Pierwsza konferencja wokół tematu: „Culture, factor of growth”, zorganizowana została pod kuratelą francuskiej prezydencji w Unii Europejskiej w 2008 roku.
 

Tegoroczne spotkanie odbędzie się pod hasłem „Investing in culture”. Podstawę dyskusji stanowić będą badania:

  • "Intellectual property, a universal value?" (współpraca: Ernst and Young) ;
  • "Culture, a long term investment" (współpraca: Kurt Salmon, Charles Landry i Tera Consultant);
  • "Referecing, prescription of cultural contents of the Internet" (współpraca: l`Atelier BNP-Paribas);
  • "The cultural experience reinvented: creating links thanks to connected devices and services" (współpraca: Bain&Co.).

Organizatorzy zapraszają również do zapoznania się z platformą internetową „Culture is future”, znajdującą się na stronie głównej forum. Przedstawiane artykuły, badania oraz recenzje książek, skupiające się na ekonomicznym wymiarze kultury, prezentowane są w 4 działach:

  • Culture, financings, economic models, przedstawiającym realizowane badania oraz modele finansowania kultury;
  • Culture and attractiveness of the territories, gdzie analizowany jest wpływ kultury na lokalną gospodarkę;
  • Culture and digital - prezentującym obecne trendy i zastosowanie nowych technologii w odniesieniu do zachowań kulturowych;
  • Culture and innovation, ukazującym różnego rodzaju inicjatywy branży twórczej.

Źródło oraz więcej na stronie: http://www.forum-avignon.org/en