Artistic Interventions in Organisations: Finding Evidence of Values-Added | raport z badań

Date of publication: 05.07.2013
Średni czas czytania 3 minutes
print

W marcu tego roku opublikowany został trzeci raport konsorcjum Creative Clash – „Artistic Interventions in Organisations: Finding Evidence of Values-Added”. Autorki Ariane Berthoin Antal i Anke Strauß wraz z zaangażowanymi w projekt artystami i badaczami starały się przedstawić dowody na rzeczywiste korzyści, jakie stają się udziałem przedsiębiorstw, decydujących się na współpracę z artystami.

Creative Clash to innowacyjny program, którego celem jest upowszechnianie tak zwanych partnerstw kreatywnych – kreowanie przestrzeni, w której spotkać się mogą kultura i biznes. Poprzednie dwa raporty koncentrowały się na propagowaniu idei partnerstwa kreatywnego, zasadzającego się na  interwencjach artystycznych (artistic intervention), poprzez przegląd zrealizowanych form kreatywnego współdziałania i ustalenie schematu takiej współpracy.

Najnowszy raport przedstawia natomiast kompleksową analizę korzyści, jakie niesie ze sobą współpraca sektora kultury i sektora gospodarki, kładąc silny nacisk na obustronność tych korzyści (co podkreślają zrealizowane badania ewaluacyjne).

Autorki wzięły pod uwagę doświadczenia obu stron projektu, zarówno artystów, jak i przedsiębiorców i pracowników, zatrudnionych w sektorze gospodarki. Udostępnione w raporcie wyniki badań dowodzą, że we wszystkich analizowanych w publikacji przypadkach, doświadczenie partnerstwa kreatywnego było niezwykle inspirujące dla obu stron projektu. Raport ten jest także próbą odnalezienia trwałych śladów, jakie, w przestrzeni i organizacji przedsiębiorstw, pozostawili zatrudnieni w nich artyści.

Dzięki projektowi Creative Clash pracownicy przedsiębiorstw mają szansę spojrzeć na swoją pracę z nowej perspektywy, co zwiększa ich kreatywność, otwartość na zmiany oraz poszerza zakres kompetencji kulturowych. Artyści wszystkich dyscyplin zyskują natomiast możliwość poszerzenia przestrzeni działań twórczych i zastosowania swoich umiejętności w całkiem nowych, nieoczywistych okolicznościach.

Cały raport dostępny tu: Crative Clash - "Artistic Interventions in Organisations: Finding Evidence of Value-Added"