W POSZUKIWANIU MODELI EDUKACJI KULTUROWEJ

Data publikacji: 18.04.2018
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Tytuł: W poszukiwaniu modeli edukacji kulturowej. Aktywność nauczycieli i jej uwarunkowania w przestrzeni edukacji formalnej

Autor: Agata Cabała, Violetta Rodek

Rok: 2017

Publikacja badawcza Regionalnego Instytutu Kultury w Katowicach „W poszukiwaniu modeli edukacji kulturowej. Aktywność nauczycieli i jej uwarunkowania w przestrzeni edukacji formalnej”. Raport jest rezultatem procesu diagnostycznego w projekcie operatorkultury.pl realizowanego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury Bardzo Młoda Kultura 2016-2018. Książka ta kontynuuje, zainicjowane przez Instytut w 2012 roku, działania na rzecz synergicznego wykorzystania potencjałów szkół i instytucji kultury w działaniach skierowanych do dzieci i młodzieży.

Publikacja jest efektem badań zrealizowanych w 2017 roku we współpracy z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Śląskiego i przy wsparciu Regionalnych Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli w Bielsku-Białej, Częstochowie, Katowicach oraz Rybniku. Zaangażowano zróżnicowaną grupę nauczycieli z całego regionu skutecznie realizujących edukację kulturową i poproszono ich o napisanie refleksyjnej wypowiedzi autobiograficznej. Efektem analiz napisanych prac jest próba odtworzenia modeli aktywności, identyfikacji tego co decyduje o sukcesie ich działań, określenie barier i rozpoznanie uwarunkowań sprzyjających rozwijaniu edukacji kulturowej.