Partnerstwa kreatywne w Polsce. Raport końcowy z badania

Data publikacji: 01.01.2011
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Tytuł: Partnerstwa kreatywne w Polsce. Raport końcowy z badania

Autor: Fundacja Pro Cultura

Rok wydania raportu: 2011

Finansowanie: NCK

Partnerstwa kreatywne w Polsce. Raport końcowy z badania
Fot. Fundacja Pro Cultura galeria

Opis: Głównym celem raportu jest popularyzacja tej formy współpracy międzysektorowej jako innowacyjnego narzędzia wspomagającego tworzenie konkurencyjnej gospodarki oraz nowoczesnej polityki kulturalnej. Publikacja składa się z 2 części. Pierwsza zawiera rozpoznanie istoty i specyfiki zjawiska, oparte na dostępnych dokumentach i raportach międzynarodowych. Zaprezentowano w niej też różne definicje Partnerstw Kreatywnych, ich typologię a także przykłady Partnerstw funkcjonujących zagranicą. Część druga raportu odnosi się do sytuacji w Polsce. Rozpowszechnienie idei Partnerstwa Kreatywnego będzie, zdaniem autorów, wymagało przezwyciężenia wielu barier, zarówno mentalnych, jaki i formalno-prawnych, między innymi: stereotypu partnera biznesowego jako jedynie sponsora, niezaangażowanego merytorycznie w projekt. Równie ważne jest budowanie wzajemnego zaufania i szacunku, stanowiących podstawę relacji partnerskich, nawet przy nieproporcjonalnym wkładzie finansowym i organizacyjnym.

Zasięg: Polska

Język: polski

Słowa kluczowe: partnerstwo, sektor kreatywny, innowacje, międzysektorowy, polityka kulturalna