Nowocześni kibice. Badanie zachowań, wartości i motywacji

Data publikacji: 03.07.2019
1 minuta

Tytuł: Nowocześni kibice. Badanie zachowań, wartości i motywacji.
(The Modern Football Fan. What makes them tick? An exploration of their behaviours, their values, their motivations)

Autor: COPA90

Rok: 2018

Nowocześni kibice. Badanie zachowań, wartości i motywacji
Fot. pixabay.com

Raport opracowany został przez serwis piłkarski COPA90, a celem badania była wielowymiarowa analiza kultury kibicowskiej. W opracowaniu omówione zostały głównie tendencje dominujące wśród młodych fanów futbolu. Wyniki badań wskazują na to, że dynamicznie postępuje tzw. demokratyzacja wśród społeczności fanów, a kibice funkcjonują również w sferze cyfrowej, co potęgowane jest przez platformy streamingowe.

Ponadto, autorzy raportu wskazują na nowe trendy, na przykład kibicowanie wielu zespołom jednocześnie (nawet konkurującym ze sobą w rozgrywkach piłkarskich).

Opis raportu znajduje się w numerze Nowości Badawczych NCK 3/ 2018. Raport dostępny jest na stronie: http://copa90.media/wp-content/uploads/2018/04/copa90insights.compressed.pdf