Podnoszenie kompetencji kadr kultury w domach, centrach i ośrodkach kultury

Data publikacji: 29.01.2016
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Tytuł: Podnoszenie kompetencji kadr kultury w domach, centrach i ośrodkach kultury

Autor: Bogusław Dziadzia, Ewelina Konieczna, Jan Liniany, Jolanta Skutnik, Dorota Sieloń-Galusek, Łukasz Dziuba, Aleksander Lysko, Maciej Zygmunt

Rok wydania raportu: 2015

Finansowanie: Regionalny Ośrodek Kultury w Katowicach (obecnie Regionalny Instytut Kultury w Katowicach), dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Opis: W ramach badania, jego realizatorzy zadali pytania o to czy, jak i po co podnosić kwalifikacje, 900 pracownikom domów kultury z całej Polski. Rezultaty badania przedstawione w raporcie wskazują między innymi, że wśród pracowników domów kultury podnoszących swoje kompetencje, 39% co najmniej raz do roku dokształca się poza obowiązkami służbowymi. Główną korzyścią z podnoszenia kwalifikacji jest samozadowolenie. Zdecydowanie najważniejszym czynnikiem zniechęcającym do udziału w szkoleniach są bariery finansowe (52%). Głównym czynnikiem zachęcającym do podnoszenia kompetencji jest chęć rozwijania się (68%). Wynika z tego, że pracownicy domów kultury uczą się przez całe życie, bo zależy im na tym. Jedyną „nagrodą” na jaką mogą z tego tytułu liczyć – jeśli będą mieli szczęście - jest pokrycie kosztów udziału w szkoleniu.

Zasięg: ogólnopolski

Język: polski

Słowa kluczowe: pracownik kultury, kwalifikacje, kształcenie, profesjonalizacja, podnoszenie kwalifikacji, szkolenie, kompetencje