Rola muzeów i bibliotek we wczesnej edukacji w USA | raport “How Museums and Libraries Create Lifelong Learners”

Data publikacji: 04.07.2013
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

W czerwcu bieżącego roku w Waszyngtonie wydano raport “Growing Young Minds: How Museums and Libraries Create Lifelong Learners”. Dokument powstał z inicjatywy Institute of Museum and Library Services we współpracy z Campaign for Grade-Level Reading.

Amerykańskie muzea i biblioteki są odwiedzane przez miliony rodziców i dzieci rocznie. W placówkach tych dzieci dokonują swoich pierwszych odkryć, rozwijają zainteresowania i zdobywają wiedzę. Pełne wykorzystanie edukacyjnego potencjału tych miejsc stanowi wezwanie dla polityków i praktyków - wynika z badań prezentowanych w raporcie.

W raporcie zaprezentowano jak muzea i biblioteki mogą wspierać społeczne działania na rzecz wczesnego nauczania. Wskazano też kierunki badań, jakie powinny zostać zrealizowane w przyszłości, podano rekomendacje działań oraz przykłady dobrych praktyk realizowanych przez muzea w USA.

Źródło: www.imls.gov/

Opracowanie: Ewa Siuzdak