Przemysły kreatywne. Make a job, don't take a job!

Data publikacji: 11.08.2011
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

New Deal of the Mind zrzesza ludzi sztuki, przedsiębiorców, polityków i twórców polityki w Wielkiej Brytanii. Celem ich działalności jest dbać, inwestować i nie dopuścić do ograniczenia kreatywności wśród utalentowanych osób.

New Deal of the Mind we współpracy z brytyjskim rządem wspiera zarówno tych, którzy w ramach kreatywnych przedsiębiorstw chcą sami stworzyć miejsce pracy, jak i  tych którzy są bezrobotni. Zrzeszenie zajmuje się tworzeniem jednostek, które następnie staną się punktem pomagającym młodym kreatywnym przedsiębiorcom.


Impulsem dla powstania stowarzyszenia był artykuł Martina Brighta, w którym autor zasugerował, że w Wlk. Brytanii z powodzeniem można by wprowadzić elementy kulturalne Works Progress Administration (WPA) programu zainicjowanego przez prezydenta Stanów Zjednoczonych Franklina D. Roosevelt’a w czasie wielkiego kryzysu lat ’30.
Założyciele zrzeszenia bazowali także na ideach Enterprise Allowance Scheme, które było założone przez Margaret Thatcher i działało, aby dawać szansę kreatywnym i przedsiębiorczym ludziom na uruchomienie własnego biznesu dzięki rządowemu wsparciu.

Raport Make a job, don`t take a job dostępny w zakładce "Badania"

Więcej o projekcie: http://www.thecreativesociety.co.uk/