Kultura-Ekonomia-Wartości

Data publikacji: 11.10.2012
Średni czas czytania 4 minuty
drukuj

Już 25-28 października, na Litwie, ruszy druga edycja bezpłatnych warsztatów z dyplomacji kulturalnej XXI wieku. Uczestnicy z Litwy przez cały tydzień będą poznawać źródła i znaczenie kultury w kreowaniu marki narodowej. Tematyka tegorocznych warsztatów będzie skupiona wokół triady pojęć: kultura -ekonomia-wartości. Organizatorami warsztatów są Collegium Civitas, Instytut Adama Mickiewicza, Dyrekcja Trockiego Historycznego Parku Narodowego oraz Instytut Polski w Wilnie. Rekrutacja trwa!

Warsztaty są kontynuacją pierwszej edycji. Ich celem jest rozwinięcie przedstawionych w ubiegłym roku podstawowych informacji na temat kultury rozumianej, jako podstawowe narzędzie kształtujące wizerunek państwa oraz narodu. Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję zapoznać się i pogłębić wiedzę na temat znaczenia kultury w jej wymiarze aksjologicznym i ekonomicznym. Równie ważnym celem warsztatów-poza przekazaniem wiedzy i wymianą myśli- będzie rozwinięcie praktycznych umiejętności sprzyjających posługiwaniu się narzędziami dyplomacji kulturalnej. Podczas warsztatów słuchacze dowiedzą się m.in. o sposobach organizacji centrów kultury, muzeów, a także podejmą zadanie zaprojektowania centrum kultury litewskiej.

Program warsztatów łączy wiedzę z pogranicza kulturoznawstwa, filozofii, socjologii i stosunków międzynarodowych. Słuchacze zdobędą wiedzę na temat historii i rozwoju dyplomacji kulturalnej i jej zastosowania w praktyce na przykładzie Polski. Uczestnicy odkryją różne definicje i znaczenia pojęcia „kultura” oraz poznają rolę dyplomacji kulturalnej w społeczeństwach wielokulturowych. Celem zajęć jest zaangażowanie uczestników w wymianę poglądów i pobudzenie twórczego myślenia na temat praktycznego wykorzystania potencjału kulturowego do promocji kraju. Oprócz wykładów, projekcji filmów i dyskusji, uczestnicy wezmą udział w debatach oksfordzkich. Będą mogli wykazać się zdobytą wiedzą na temat dyplomacji kulturalnej, ale także umiejętnością pracy w grupie, komunikacji i retoryki. Na zakończenie warsztatów słuchacze zaprezentują projekty własnych kampanii promocyjnych opracowane w grupach pod okiem konsultantów.

Druga edycja warsztatów jest skierowana zarówno do uczestników zeszłorocznej edycji, jak i do nowych uczestników: litewskich działaczy społecznych, studentów i młodych doktorantów, chcących wykorzystywać w przyszłej pracy szeroko pojętą kulturę jako narzędzie promocji ich kraju zagranicą. Uczestnicy otrzymają certyfikaty ukończenia warsztatów.

Osoby zainteresowane uczestnictwem proszone są o zapisywanie się na listę uczestników przesyłając dane do Raisy Kobeckiej na adres: raikob@wp.pl. Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Szczegółowe informacje o programie warsztatów dostępne są na stronie www.civitas.edu.pl.