Diagnoza barier dla rozwoju postaw sprzyjających kooperacji, komunikacji i kreatywności w edukacji | raport z badań

Data publikacji: 05.06.2013
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Raport „Diagnoza barier dla rozwoju postaw sprzyjających kooperacji, komunikacji i kreatywności wśród uczestników procesu kształcenia w ramach edukacji formalnej” jest efektem badań przeprowadzonych przez firmę Kamon Consulting, dofinansowanych ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Cel projektu badawczego został zawarty w tytule raportu. Wymienione tam bariery są wzmiankowane w dyrektywach Strategii Rozwoju Kapitału Społecznego (SRKS). Priorytet 1.1 zawiera stwierdzenie, że dla rozwoju kapitału społecznego Polski jest potrzebne tworzenie optymalnych warunków dla rozwoju nowoczesnych metod nauczania. Dostrzeżono zatem konieczność zmian systemowych w szkolnictwie (programach i metodach nauczania), procesach kształcenia nauczycieli oraz w samym funkcjonowaniu placówek oświatowych.

Przeprowadzona w badaniu analiza poszczególnych barier uwzględnia metody nauczania stosowane w celu promowania i kształtowania postaw kooperacji, kreatywności i komunikacji oraz kształcenie nauczycieli w zakresie rozwijania kompetencji społecznych wśród uczniów. Dodatkowym przedmiotem diagnozy były bariery osłabiające edukację obywatelską, medialną i kulturalną w procesach kształcenia.

Raport dostępny tutaj.

Photo by flickr, Tulane Public Relations, CC-BY 2.0

Opracowanie: Ewa Siuzdak