Creative City Index – narzędzie do badania kreatywności miast

Data publikacji: 11.04.2013
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Kultura i sektor kreatywny w istotny sposób wpływają na obraz, reptuację i pozycję miast. Charles Landry i Jonathan Hyams stworzyli narzędzie, które ma pomóc władzom miejskim w ocenie praktyk podejmowanych w tej dziedzinie - Creative City Index (Indeks Kreatywnego Miasta).

CCI opiera się na dziesięciu obszarach, w których przejawia się kreatywność. Są to m.in.: rozwój talentów i krajobraz naukowy; profesjonalizm i efektywność; przedsiębiorczość, eksploracja i innowacja. Równie ważnymi kryteriami porównywania atrakcyjności miast są podstawowe informacje, takie jak położenie geograficzne, dane statystyczne, ilość organizacji kulturalnych i politycznych oraz oferta rozrywkowa.

W projekcie badawczym wykorzystującym CCI wzięło udział już 20 miast, w tym Bilbao, Helsinki, Ghent, Canberra, Perth, Taipei, San Sebastian, Oulu, Cardiff, Fryburg, Sevilla i Kirovograd (Ukraina). Dzięki temu każde z miast uzyskało zestaw informacji, które pomogą w odnalezieniu dobrych praktyk i uczeniu się od siebie nawzajem.

Premiera książki Charlesa Landrego "Kreatywne Miasto" odbędzie się 18 kwietnia 2013 podczas konferencji "Miasto - publiczne czy prywatne?", która odbędzie się na warszawskiej ASP. Organizatorem konferencji są Narodowe Centrum Kultury, Instytut Badań Przestrzeni Publicznej, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.

Charles Landry będzie gościem specjalnym podczas IV Kongresu Innowacyjnej Gospodarki - 25 czerwca 2013.

Okazaja, aby osobiście porozmawiać z autorem "Kreatywnego Miasta" będzie podczas spotkania, które odbędzie się 26 czerwca 2013 roku w warszawskiej Galerii Kordegarda.

Źródło: http://www.cross-innovation.eu/

Opracowanie: Ewa Siuzdak