Projektowanie uniwersalne. Język inkluzywny w instytucji kultury

Czw. 29 lutego 2024 r.   g. 12:00—13:30

Jak inkluzyjnie mówić o ofercie programowej instytucji? Co to znaczy, że coś jest dla wszystkich? W jaki sposób komunikować wydarzenia tak, aby osoby, które chcemy gościć naprawdę czuły się zapraszane?

Zaprojektowanie oferty odpowiadającej na potrzeby osób z różnych grup to część sukcesu. Równie ważna jest właściwa, świadomie wybrana forma informowania o ofercie. Webinarium jest okazją do przyjrzenia się, jakie strategie komunikacyjne działają w budowaniu inkluzywności. Przyjrzymy się przykładom obrazującym, dlaczego ma znaczenie dobór słów, uporządkowanie treści.

Nasze narzędzia komunikacyjne uzupełnimy o zasady projektowania uniwersalnego, zwracając uwagę na to, aby zapraszać grupy marginalizowane w sposób niestygmatyzujący. Będziemy rozmawiać o naszej pozycji w budowaniu oferty i informacji o niej oraz o tym, jak istotną rolę w tym procesie pełnią zarówno osoby samorzecznicze jak i sojusznicze.

Podczas webinarium dowiesz się:

  • jak projektować ofertę odpowiednią dla potrzeb osób z różnych grup społecznych,
  • jakie strategie sprawdzają się w budowaniu dostępnych działań instytucji,
  • jak angażować w działania instytucji osoby samorzecznicze i sojusznicze.

Rejestracja