Settings and search
Projektowanie uniwersalne. Język inkluzywny w instytucji kultury
Jak inkluzyjnie mówić o ofercie programowej instytucji? Co to znaczy, że coś jest dla wszystkich? W jaki sposób komunikować wydarzenia tak, aby osoby, które chcemy gościć naprawdę czuły się zapraszane?
Zaprojektowanie oferty odpowiadającej na potrzeby osób z różnych grup to część sukcesu. Równie ważna jest właściwa, świadomie wybrana forma informowania o ofercie. Webinarium jest okazją do przyjrzenia się, jakie strategie komunikacyjne działają w budowaniu inkluzywności. Przyjrzymy się przykładom obrazującym, dlaczego ma znaczenie dobór słów, uporządkowanie treści.
Nasze narzędzia komunikacyjne uzupełnimy o zasady projektowania uniwersalnego, zwracając uwagę na to, aby zapraszać grupy marginalizowane w sposób niestygmatyzujący. Będziemy rozmawiać o naszej pozycji w budowaniu oferty i informacji o niej oraz o tym, jak istotną rolę w tym procesie pełnią zarówno osoby samorzecznicze jak i sojusznicze.
Podczas webinarium dowiesz się:
- jak projektować ofertę odpowiednią dla potrzeb osób z różnych grup społecznych,
- jakie strategie sprawdzają się w budowaniu dostępnych działań instytucji,
- jak angażować w działania instytucji osoby samorzecznicze i sojusznicze.