Jak stworzyć atrakcyjną strategię komunikacji za pomocą Facebooka i Instagrama?

Dom Pracy Twórczej - Radziejowice
Śr. 6 — Pt. 8 października 2021 r.

Czy instytucja kultury jest gotowa na pełne wykorzystanie siły mediów społecznościowych? Jesteś w stanie opracować efektywną strategię, która pozwoli zbudować spójny wizerunek Twoich działań edukacyjnych? Chcesz nauczyć się tworzyć estetyczny content, który zaangażuje bliską Ci społeczność? Zapraszamy na trzydniowe szkolenie, na którym każde z obco brzmiących zagadnień wcielimy w życie!  Jak stworzyć atrakcyjną strategię komunikacji za pomocą Facebooka i Instagrama? Tylko u nas o kreatywnych sposobach na znalezienie własnej przestrzeni w sieci!

Kiedy myślisz, że:
  • działania instytucji kultury w sieci są niewystarczające, a liczba polubień nie odzwierciedla zespołowego zaangażowania,
  • dostrzegasz możliwość rozwoju i chcesz dowiedzieć się, jak efektywnie budować własną markę na Facebooku i Instagramie,
  • chcesz nabyć zaawansowany zakres kompetencji i umiejętności, aby w pełni wykorzystać wszystkie funkcje tych serwisów w aktywnej promocji działań skierowanych do nowej społeczności,
  • wierzysz w siłę #hasztagów, a crosspostowanie i copywriting nie jest Ci obcy?

Odpowiednio zaplanowane działania w sieci pozwalają na stworzenie atrakcyjnej oferty, która pozytywnie wpłynie na wizerunek i spełni założenia edukacyjne. Prowadzenie spójnej strategii komunikacji profesjonalizuje zaangażowanie zespołu. Pełne wykorzystanie Facebooka i Instagrama to w dzisiejszych czasach must-have! I z tym elementem cyfryzacji musimy się zmierzyć.

Podczas szkolenia:
  • będziemy budować pełne strategie komunikacji w obszarze Social Media i wcielać je na własnych kanałach,
  • wytłumaczymy pojęcie contentu, aby ów content zacząć budować,
  • Uporządkujemy identyfikację wizualną, aby móc teorzyć spójnią zawartość, którą doceni Twoja społeczność,
  • twoje kanały w mediach społecznościowych zaczną wyglądać estetycznie, a Ty zdobędziesz wiedzę jakich aplikacji używać, aby każdy post miał sens,
  • wypracujesz nową przestrzeń do komunikacji ze swoimi odbiorcami, dowiesz się jak rozbudować ten kontakt,
  • połączymy cechy Facebooka i Instagrama i dostosujemy nasze komunikaty do obu serwisów społecznościowych wykorzystując ich pełną funkcjonalność,
  • planowanie publikacji jest ważne! Dlatego użyjemy wyobraźni i stworzymy posty-cykle w oparciu o czas i typy różnych treści,
  • zmierzymy się z dynamicznym copywritingiem, bo nawet popularne „memy” mogą pomóc w budowaniu pozytywnego odbioru,
  • poznamy tajniki #hasztagowania i crossportowania, czyli budowanie zasięgu, a nie jego powielanie,
  • będziemy poznawali dobre praktyki, czyli przykłady prosto z sieci,
  • zainteresujemy się prowadzeniem grup, tworzeniem relacji, wprowadzimy quizy i inne elementy aktywizujące. Potem udowodnimy, że Wasi odbiorcy tylko za to podziękują,
  • zajmiemy się tworzeniem atrakcyjnego wideo, wideo-streamingu i zagadnieniami nieco bardziej technicznymi, czyli co i gdzie dodawać, aby edukacja miała sens,
  • dowiemy się, jak odpowiadać na wiadomości, jakich komunikatów używać, jak i co oznaczać,  a więc zasady dobrego PR-u w pigułce,
  • wypromujemy wydarzenia organicznie i za pomocą reklamy,
  • wygenerujemy nowe polubienia stron,
  • dostosujemy zawartość do potrzeb osób z niepełnosprawnością, czyli teksty alternatywne i nie tylko. Musimy pamiętać o zasadach klauzuli dostępności,
  • algorytmy, podcasty, język – czyli budowanie nowych form aktywności
  • i wiele więcej!

Szkolenie adresowane jest do osób początkujących i średniozaawansowanych.