Rozwiązywanie konfliktów i sytuacji trudnych. SZKOLENIE

Dom Pracy Twórczej - Radziejowice
Śr. 8 — Pt. 10 września 2021 r.

Szkolenie adresowane jest do menedżerów, liderów, kierowników zainteresowanych doskonaleniem umiejętności efektywnego kierowania ludźmi w instytucji kultury oraz własnym rozwojem jako liderów.

Szkolenie odpowiada na potrzeby osób kierujących zespołami, instytucjami kultury - dostarcza metod pracy z ludźmi w sytuacjach konfliktów, zmian, kryzysów. Daje możliwość wypróbowania metod arbitrażu, negocjacji, mediacji i przeniesienia ich do rzeczywistości zawodowej.

W wielu instytucjach kultury liderzy nie chcą zauważać konfliktów, czasem "zamiatają je pod dywan", co może prowadzić do kryzysów i nie dostrzegania sygnałów o zachowaniach niepożądanych. Przyczyną takiej sytuacji jest zwykle brak umiejętności zmierzenia się z konfliktami, brak wiedzy na temat funkcjonowania ludzi w sytuacjach kryzysowych.

Konflikty są naturalnym elementem życia zawodowego.  Spięcia, różnice zdań, podniesiony głos, kłótnia pomiędzy pracownikami są nieodzowne w sytuacji wykonywania wspólnych zadań, wzajemnych zależności, często w sytuacji presji czasu, stresu. W większości sytuacji są to zdarzenia chwilowe, ustępujące samoistnie, pomagające osobom lepiej się poznać, oczyścić  atmosferę, znaleźć nowe rozwiązania. Gdy opadają emocje, osoby zaangażowane w taki chwilowy konflikt chętnie wyjaśniają sprawę, szybko wracają do normalnych relacji, współpracy. Żeby tak się działo, warto wzbogacić swoją wiedzę i umiejętności o ważne i bardzo potrzebne w instytucjach kultury metody, które można trenować w bezpiecznej atmosferze naszego szkolenia.

Cele szkolenia:
  • Zwiększenie świadomości dotyczącej przyczyn powstawania i narastania sytuacji konfliktowych.
  • Poszerzenie wiedzy z zakresu metod kierowania konfliktem jako strona zaangażowana w konflikt lub jako mediator;
  • Analiza własnych predyspozycji do pracy z konfliktem: jaki mam styl działania w sytuacji różnicy interesów, nad czym powinienem pracować;
  • Trening strategii rozwiązywania konfliktów w konkretnych sytuacjach zawodowych.