Ustawienia i wyszukiwarka
Koordynator_ka dostępności: obowiązki i zadania [SZKOLENIE ONLINE 21 marca]
Zapraszamy na szkolenie online, na którym zostaną przedstawione obowiązki i zadania koordynatora_ki dostępności i jego rola w instytucji kultury.
Szkolenie odbędzie się 21 marca 2023 roku w godzinach 9:00-13:30.
Do kogo skierowane jest szkolenie:
- dyrektorów instytucji zainteresowanych wdrażaniem procesu budowania dostępności w instytucji;
- koordynatorów dostępności;
- pracowników instytucji, którzy zajmują się lub planują zajmować się zagadnieniami związanymi z udostępnianiem oferty kulturalnej instytucji.
Cele szkolenia:
- poszerzenie wiedzy dotyczącej zagadnienia dostępności w instytucjach kultury;
- poszerzenie wiedzy dotyczącej podstaw prawnych realizacji dostępności w instytucjach;
- wzmocnienie umiejętności koordynacji procesem budowania dostępności w instytucji;
- poszerzenie wiedzy dotyczącej nawiązywania współpracy ze środowiskiem osób
z niepełnosprawnościami; - promocja dobrych praktyk – sprawdzonych rozwiązań funkcjonujących już w instytucjach kultury.
Według art. 14.1 Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie we wrześniu 2019, „Każdy organ władzy publicznej, w tym organ administracji rządowej i samorządowej, organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądy i trybunały, wyznacza co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora do spraw dostępności”.
Takiemu obowiązkowi, z mocy ustawy nie podlegają instytucje kultury, ale powoływanie koordynatora_rki ds. dostępności jest wciąż rekomendowaną praktyką oraz zdarza się, że organizatorzy instytucji wymuszają na nich takie działanie.
W ślad za ustawą, na szkoleniu przedstawimy zagadnienia związane z dostępnością architektoniczną, cyfrową i informacyjno-komunikacyjną. Krok po kroku opowiemy o tym, od czego zacząć działania w instytucji, jak przygotować zespół i jak przygotować ścieżkę dla nowych pracowników oraz na czym może polegać współpraca między działami.
Podpowiemy, gdzie szukać wsparcia w procesie budowania dostępności. Porozmawiamy o współpracy ze środowiskami osób z niepełnosprawnościami i o tym jak zbudować rzeczywiste partnerstwa z nimi.
Na szkoleniu nie zabraknie prezentacji dobrych praktyk instytucji kultury, które z zagadnieniami dostępności pracują już dłuższy czas.
Rekrutacja
Aby wziąć udział w szkoleniu należy:
- wypełnić formularz rekrutacyjny, który dostępny będzie w dniach 20 lutego – 7 marca 2023 roku.
W przypadku osób delegowanych przez pracodawcę po zakwalifikowaniu się na szkolenie konieczne będzie również przesłanie skanu podpisanego i wypełnionego OŚWIADCZENIA VAT na adres mzaremba@nck.pl. Oryginał formularza należy przesłać pocztą na adres NCK.
Liczba uczestników: 16
Informujemy, że w przypadku dużej liczby chętnych:
- pierwszeństwo będą mieli pracownicy domów i centrów kultury,
- NCK będzie prosił instytucje o oddelegowanie jednego pracownika,
- dodatkowym kryterium naboru będzie kolejność zgłoszeń (data wypełnienia ankiety elektronicznej).
Osoby zakwalifikowane na szkolenie poinformujemy mailowo 8 marca 2023 roku.
Koszt szkolenia dla uczestnika: 200 zł netto + 23% VAT
Szkolenie odbędzie się na platformie e-kadrakultury.nck.pl.