„Pupile” – spektakl taneczny ONLINE!

Sob. 25 kwietnia 2020 r.   g. 17:00—23:30

Retransmisja spektaklu na: www.tv.proanima.pl

„Pupile” – spektakl taneczny do muzyki Jean-Baptisty Lully’ego

„Jednym z najbardziej widocznych następstw naszej potęgi jest moc czynienia bezcennym tego, co samo w sobie nic nie jest warte, i to wtedy, gdy nam się to podoba”.

Ludwik XIV

Dwór Króla Słońce i współczesne korporacje. Pozornie odmienne światy i konwencje łączą niezmienne ludzkie dążenia, pragnienia i emocje. Fascynujący mechanizm uległości i władzy, przywilejów i kar ma się w XXI wieku równie dobrze jak w epoce Ludwika XIV. Jak radzą sobie z nim jednostki? Jak kształtują się grupy?

Spektakl „Pupile” łączy technikę tańca współczesnego i dworski balet figuratywny. Owo połączenie silnie eksponuje kontrast pomiędzy nienaturalnie pięknym ciałem poddanym dyscyplinie formy baletowej i autentycznym ruchem, którego głównym celem jest wyrażenie emocji.

Kunszt zespołu tanecznego podkreśli muzyka nadwornego kompozytora Ludwika XIV, a zarazem twórcy francuskiej opery narodowej – Jean-Baptisty Lully’ego, wykonywana na żywo przez barokową orkiestrę Zespołu Muzyki Dawnej „Diletto” pod batutą Anny Moniuszko. Jego dzieła, które wzbudziły podziw XVII-wiecznej Europy, do dziś zachwycają, a przez swój taneczny charakter wymykają się ramom czasowym, tworząc niezwykły pomost pomiędzy współczesnością a przeszłością.

Na widzów czeka zatem niezwykła uczta dla uszu, ale także i oczu, a to za sprawą zarówno choreografii Karoliny Garbacik, jak i scenografii oraz kostiumów autorstwa Pavla Hubicki, którymi nawiązuje do wzorów królujących w barokowej Europie.

Fragmenty tekstów wykorzystane w spektaklu pochodzą ze sztuk Moliera: „Świętoszek”, „Mizantrop”, „Uczone białogłowy”.

Biorę udział na Facebooku!


Spektakl „Pupile” został zarejestrowany 31 sierpnia 2018 roku podczas Festiwalu Wschód Kultury – Inny Wymiar w Białymstoku.

Produkcja: Fundacja Pro Anima

Muzyka: Jean-Baptiste Lully
Wykonanie: Zespół Muzyki Dawnej „Diletto”
Dyrygent i Kierownik Muzyczny: Anna Moniuszko
Choreografia: Karolina Garbacik
Scenografia i kostiumy: Pavel Hubicka
Realizacja scenografii: Piotr Ptak
Realizacja kostiumów: Asanti / Justyna Sochoń
Reżyseria światła: Prot Jarnuszkiewicz
Charakteryzacja: Vena Art Szkoła Stylizacji: Marcjanna Gładkowska, Monika Januszyk, Paulina Dec, Małgorzata Nowicka, Bogna Kiszło, Katarzyna Samełko
Technika teatru cieni: Magdalena Kiszko-Dojlidko
Opracowanie elementów tańców barokowych: Helena Szuhalska
Asystent choreografa: Izabela Zawadzka
Projekty graficzne: Natalia Małkus
Zespół taneczno-aktorski: Anna Banasik, Katarzyna Daszuta, Karolina Januszek, Omar Karabulut, Kacper Szklarski, Paweł Urbanowicz, Piotr Wiktorko, Izabela Zawadzka

Śpiew:
Małgorzata Trojanowska (sopran I)
Małgorzata Olechno (sopran II)

Orkiestra Zespołu Muzyki Dawnej Diletto w składzie:
Flety proste:
Katarzyna Czubek, Justyna Novakovic
Oboje barokowe: Małgorzata Józefowska ( I), Katarzyna Pilipiuk (II)
Fagot barokowy: Leszek Wachnik
Skrzypce I: Paweł Polak (koncertmistrz), Jadwiga Korzeń, Natalia Moszumańska,
Skrzypce II: Anna Polak, Julia Dombek, Urszula Laskowska – Bogusłowicz
Altówki I: Anna Luiza Aleksandrow-Bertash, Radosław Koper
Altówki II: Anna Mikołajczak, Gabriela Buzan
Wiolonczela: Krzysztof Dombek
Kontrabas: Rafał Makarski
Lutnia/gitara barokowa: Maria Wilgos
Klawesyn: Ewa Mrowca
Perkusja: Bartosz Sałdan