Ustawienia i wyszukiwarka
PKP Intercity partnerem PSK
Projekt Polskie Stolice Kultury zyskał kolejnego ważnego Partnera, który wspiera wymiar wizerunkowy i promocyjny projektu. PKP Intercity to największy polski przewoźnik kolejowy, obsługujący krajowe i międzynarodowe połączenia dalekobieżne. Spółka należy do Grupy PKP i od ponad 20 lat zapewnia komfortowe podróże między największymi miastami. Celem współpracy jest budowanie świadomości, że podróżowanie po Polsce to nie tylko przemieszczanie się, ale także odkrywanie bogactwa kultury, sztuki i historii.
Od listopada w pociągach PKP Intercity można zobaczyć 30-sekundowy spot Polskich Stolic Kultury, zachęcający do odwiedzania miast, które otrzymały tytuł Polskiej Stolicy Kultury w latach 2026–2028. Ujęcia do spotu zostały zrealizowane w trzech Polskich Stolicach Kultury: Bielsko-Biała 2026, Katowice i GZM 2027, Kołobrzeg 2028. Narracja bazuje na fenomenach miast. Pokazuje ich unikalny charakter i zachęca do odkrywania tego, co nieoczywiste, a także do spojrzenia na znane miejsca w nowy sposób. Spot ma inspirować do dalszego odkrywania kultury w Polsce. Za koncepcję spotu odpowiada Paweł Miszewski – Creative & Strategy Director w Open Gate.
Dzięki tej współpracy kultura może każdego dnia docierać do tysięcy pasażerów. Partnerstwo z PKP Intercity wpisuje się w szerszy trend angażowania transportu publicznego w promocję kultury. PKP Intercity od lat wspiera inicjatywy kulturalne i społeczne, na przykład poprzez kampanie wizerunkowe, patronaty nad wydarzeniami czy obecność materiałów promocyjnych w pociągach. Zaangażowane jest także w działania realizowane przez Narodowe Centrum Kultury, takie jak Program Polskiej Prezydencji czy Festiwal „Eufonie”. Dzięki temu jest nie tylko przewoźnikiem, ale także ambasadorem polskiej kultury. Wierzymy, że dzięki takim partnerstwom kultura staje się bardziej dostępna, a podróże – bardziej inspirujące.