Kožená / La Cetra / Monteverdi & Berio

Teatr Wileki – Opera Narodowa - Warszawa
Niedz. 22 listopada 2020 r.   g. 19:30

Wieczór wypełniony brzmieniami mistrzów włoskiego baroku

To nie jest muzyka, którą często można usłyszeć w salach koncertowych. Z tym większą przyjemnością zapraszamy do wspólnej podróży w czasie – do Włoch z przełomu XVII i XVIII wieku, kiedy to w Europie rozkwitła muzyka organowa i smyczkowa, popularność zyskiwała opera, a publiczność zasłuchiwała się w pierwszych sonatach i uwerturach.

W repertuarze tego wieczoru barokowi mistrzowie: Marco Uccellini, Claudio Monteverdi, Tarquinio Merula, Biagio Marini oraz współcześni kompozytorzy - Marko Ivanović i Luciano Berio. Ich pieśni zinterpretuje Magdalena Kožená - wybitna czeska śpiewaczka operowa, a towarzyszyć jej będzie grający na klawesynie Andrea Marcon oraz specjalizująca się w barokowych brzmieniach La Cetra Barockorchester Basel. Muzykę uzupełnią kostiumy, scenografia i rekwizyty przygotowane specjalnie na ten koncert.

---
Monteverdi & Berio: Con che soavi accenti

Marco Uccellini (1603–1680)
Aria quinta, sopra la Bergamasca a tre z Sonate, arie e correnti op. 3 (1643)

Claudio Monteverdi (1567–1643)
Disprezzata regina (Ottavia – Akt I, scena 5) z L'Incoronazione di Poppea (1642)

Tarquinio Merula (1595–1665)
Folle è ben che si crede z Curtio precipitato et altri capricii, Libro secondo op. 13 (1638)

Tarquinio Merula
Sonata XXIV, Ballo detto Pollicio z Canzoni overo sonate concertante per chiesa e camera op. 12 (1637)

Claudio Monteverdi
Si dolce è il tormento z Quarto scherzo delle, Ariose Vaghezze (1624)

Dario Castello (1590–1658)
Sonata XV a quattro z Sonate concertate in stil moderno, Libro secondo (1629)

Marko Ivanović (ur. 1976)
Ariadne has a problem do tekstu Ondřeja Havelki (2015/2016)

Luciano Berio (1925–2003)
Sequenza III na głos żeński (1965/1966)

Przerwa

Biagio Marini (1594–1663)
Passacaglio a quattro z Per ogni sorte di strumento musicale diversi generi di sonate, da chiesa, e da camera op. 22 (1655)

Claudio Monteverdi
Il combattimento di Tancredi e Clorinda z Madrigali guerrieri et amorosi, Libro ottavo (1638)
_____

Magdalena Kožená – mezzosopran
Andrea Marcon – klawesyn, dyrygent
La Cetra Barockorchester Basel
Ondřej Havelka – scenografia, reżyseria
Martin Černý – rekwizyty
Daniela Flejšarová, Kateřina Štefková – kostiumy
Lukáš Pondělíček – oświetlenie

----

Koncert będzie można zobaczyć na żywo w Filharmonii Narodowej oraz w streamingu:

Kup bilet →  

Kup dostęp online →


III Międzynarodowy Festiwal Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej Eufonie
Romantyzm w Europie Środkowo-Wschodniej
20-28 listopada 2020 r. 

Organizatorzy: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury
Mecenas: PKN Orlen S.A.