Settings and search
Analiza potrzeb lokalnych i jej wykorzystanie w działaniach instytucji kultury
Instytucje kultury pełnią coraz ważniejsze role w lokalnym środowisku i realizują coraz bardziej różnorodne oraz złożone działania. Czy jednak znamy naszych odbiorców? Wiemy, kim są mieszkańcy najbliżej okolicy? Jakie mają potrzeby? Jak żyją? Jak spędzają czas wolny? Jakie potencjały w nich drzemią?
Bez realizacji diagnozy lokalnej trudno jest stworzyć ofertę dostosowaną do potrzeb społeczności i skuteczniej pozyskiwać nowych odbiorców. Na szkolenie zapraszamy przede wszystkim pracowników instytucji kultury, którzy chcą zaplanować i/lub realizować analizę potrzeb lokalnych w swojej okolicy.
Podczas dwudniowego szkolenia poruszone zostaną takie tematy jak:
- Czym jest analiza po i kiedy warto ją realizować?
- Jakimi danymi dysponuje instytucja i w jaki sposób można je wykorzystać do pracy nad analizą?
- Jak przebiega proces diagnostyczny od ustalenia problemów badawczych do opracowania raportu i wdrożenia rekomendacji?
- Kiedy warto stosować metody jakościowe, kiedy ilościowe?
- Kiedy warto pracować z badaczem zewnętrznym i w jaki sposób powinna przebiegać współpraca?
- W jaki sposób lobbować za wdrażaniem opracowanych rekomendacji?
W ramach warsztatu uczestnicy i uczestniczki nauczą się m.in.:
- korzystać z już dostępnych danych,
- opracowywać samodzielnie proste narzędzia badawcze,
- tworzyć mapy zasobów,
- tworzyć segmentację mieszkańców oraz odbiorców oferty,
- mapować liderów,
- ewaluować efekty przeprowadzonej analizy.