Settings and search
Zarządzanie zespołem - rozwiązywanie konfliktów i sytuacji trudnych
Szkolenie adresowane jest do menedżerów, liderów, kierowników zainteresowanych doskonaleniem umiejętności efektywnego kierowania ludźmi w instytucji kultury oraz własnym rozwojem jako liderów.
Szkolenie odpowiada na potrzeby osób kierujących zespołami, instytucjami kultury - dostarcza metod pracy z ludźmi w sytuacjach konfliktów, zmian, kryzysów. Daje możliwość wypróbowania metod arbitrażu, negocjacji, mediacji i przeniesienia ich do rzeczywistości zawodowej.
W wielu instytucjach kultury liderzy nie chcą zauważać konfliktów, czasem "zamiatają je pod dywan", co może prowadzić do kryzysów i niedostrzegania sygnałów o zachowaniach niepożądanych. Przyczyną takiej sytuacji jest zwykle brak umiejętności zmierzenia się z konfliktami, brak wiedzy na temat funkcjonowania ludzi w sytuacjach kryzysowych.
Konflikty są naturalnym elementem życia zawodowego. Spięcia, różnice zdań, podniesiony głos, kłótnia pomiędzy pracownikami są nieodzowne w sytuacji wykonywania wspólnych zadań, wzajemnych zależności, często w sytuacji presji czasu, stresu. W większości sytuacji są to zdarzenia chwilowe, ustępujące samoistnie, pomagające osobom lepiej się poznać, oczyścić atmosferę, znaleźć nowe rozwiązania. Gdy opadają emocje, osoby zaangażowane w taki chwilowy konflikt chętnie wyjaśniają sprawę, szybko wracają do normalnych relacji, współpracy. Żeby tak się działo, warto wzbogacić swoją wiedzę i umiejętności o ważne i bardzo potrzebne w instytucjach kultury metody, które można trenować w bezpiecznej atmosferze naszego szkolenia.