9.11.2021 | Debata Polskie DNA | sztuki wizualne
Wspólnie z naszymi gośćmi rozmawialiśmy o sile symbolu oraz zastanowimy się nad tym, jak współcześnie – za pomocą symboli narodowych i lub kulturowych – komunikujemy nasze wartości zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej.
14.09.2021 | Debata Polskie DNA | vlogosfera
Nagrywają, tworzą podcasty, piszą posty. Facebook, Instagram i YouTube nie mają przed nimi żadnych tajemnic. Nazywają się blogerami, vlogerami lub youtuberami, ale wszystkich ich łączy największa i najbardziej dostępna dla każdego przestrzeń, jaką jest Internet.
Do rozmowy zaprosiliśmy ekspertów, którzy podzielą się z nami swoimi opiniami na temat komunikowania i odbioru treści patriotycznych w Internecie.
15.06.2021 | Debata Polskie DNA | muzyka
Polskie DNA | muzyka to kolejna debata Narodowego Centrum Kultury z udziałem Andrzeja Dziubka (DePress), Eldo, Karoliny Cichej, moderowana przez Michała Rydzewskiego (zastępcę dyrektora NCK), która była na żywo transmitowana w sieci 15 czerwca 2021 r. na kanałach internetowych NCK.
Wraz z artystami zastanowiliśmy się sposobami wyrażania postaw i treści patriotycznych i historycznych w muzyce. Dyskusja była ilustrowana prezentacją fragmentów wybranych współczesnych utworów muzycznych oraz grafiką powstającą na żywo podczas debaty.
Debacie towarzyszyło tłumaczenie na polski język migowy. Na wybrane pytania internautów, zadane za pośrednictwem Facebooka prelegenci odpowiedzieli na zakończenie debaty.
13.04.2021 | Debata Polskie DNA | marka Polski
Zapraszamy do odsłuchania pierwszej – niezwykle ciekawej – debaty o budowaniu poprzez kulturę marki Polski.
Podczas pierwszej w tym roku debaty z cyklu Polskie DNA prof. Rafał Wiśniewski, dyrektor Narodowego Centrum Kultury porozmawia ze znakomitymi ekspertami o patriotyzmie i kulturze w kontekście budowania marki naszego kraju, na którą składają się wizerunki ludzi, miejsc i polskich produktów.
Paneliści będą dyskutować o tym, czy i w jaki sposób kultura – jako jeden z elementów jednoczących i wzmacniających wspólnotę, tworzących tożsamość narodową – może stać się atrakcyjnym produktem na rynku, czy wydarzenia, ludzie, instytucje kultury mogą budować i wzmacniać markę Polski oraz jak wykorzystać narzędzia, które daje nam marketing, w upowszechnianiu kultury i promowaniu oraz umacnianiu postaw patriotycznych.