Warsztaty literackie - poezja i proza, Kraków

Data publikacji: 13.03.2012
Autor: Dom Kultury +
Średni czas czytania 3 minuty
drukuj

Śródmiejski Ośrodek Kultury w Krakowie serdecznie zaprasza na warsztaty literackie (kwiecień - czerwiec 2012).

Pierwsze spotkanie: 11 kwietnia 2012 r.
Prowadzący: dr Marek Karwala – literaturoznawca, wykładowca uniwersytecki
Ilość godzin warsztatowych: 10 spotkań ( jedno spotkanie 120 min.)

Miejsce: Śródmiejski Ośrodek Kultury, ul. Mikołajska 2, Kraków
Maksymalna ilość uczestników: 12 osób
Cena: 350 zł

Warsztaty kierowane są do wszystkich tych, którzy chcą zająć się pisaniem tekstów artystycznych (poezja, proza), lub też czynią to od dawna, lecz nie ujawniają efektów swojej pracy. Celem warsztatów są profesjoanlne porady, a także wykłady z zakresu wiedzy o poetyce (z elementami teorii literatury).

Więcej informacji na stronie internetowej: www.lamelli.com.pl

Zapisów dokonywać można osobiście w siedzibie Śródmiejskiego Ośrodka Kultury przy ulicy Mikołajskiej 2, telefonicznie: 12 4221955, 4220814; lub mailowo: bserwatka@lamelli.com.pl;

Opłaty można dokonywać w kasie Śródmiejskiego Ośrodka Kultury codziennie w godz. 8:00 - 16:00, w środy 8:00 - 17:30 lub na konto: nr rach. 62 1240 4722 1111 0000 4859 2846 z dopiskiem: warsztaty literackie.

PROGRAM (spotkania będą się odbywać w środy od 18.00 do 20.00):

11 IV - wykład: liryka jako rodzaj literacki, podmiot liryczny, liryka autobiograficzna, autotematyczna, roli i maski; wiersz tradycyjny a tzw. wolny; rytm, rym, strofa/segment

18 IV - wykład: środki wyrazu artystycznego (instrumentacyjne, słowotwórcze, składniowe, tropy); podstawowe gatunki liryczne

25 IV - ćwiczenia praktyczne: metaforyzacja i demetaforyzacja; rola komizmu i jego odmian; próby pisania limeryków i fraszek

9 V - ćwiczenia praktyczne: czy obecnie można pisać sonety, elegie, ody itp.?; czy w poezji współczesnej istnieje jeszcze podział na gatunki?; jakie efekty rodzi synkretyzm genologiczny?;
praktyczna weryfikacja

16 V - ćwiczenia praktyczne: gry międzytekstowe, pisanie w cudzej manierze – pastisz, parodia itp.; jak te same treści można by wyrazić poetycko w różnych przedziałach czasowych?

23 V - ćwiczenia praktyczne: własna twórczość poetycka; pomysł, struktura, tytuł (tytuły alternatywne), czy tylko tzw. wiersz wolny?

30 V - wykład: epika jako rodzaj literacki; fabuła, narrator, narracja; podstawowe gatunki epickie

13 VI - ćwiczenia praktyczne: postać literacka i jej wypowiedzi (mowa niezależna, zależna i pozornie zależna) – próby praktycznych zastosowań

20 VI - ćwiczenia praktyczne: genologiczne reguły konstruowania noweli – „swoboda” opowiadania; próby pisania obu form

27 VI - ćwiczenia praktyczne: sylwiczność prozy i jej perspektywy; próby pisania utworów sylwicznych

*Program może ulegać drobnym modyfikacjom w zależności od bieżących potrzeb