Ustawienia i wyszukiwarka
Animacja / edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce. Najważniejsze tezy
Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce – raport z pierwszego etapu badań.
Polecamy publikację prof. UAM dr hab. Marka Krajewskiego i dr Filipa Schmidta pt. "Raport z pierwszego etapu badań w ramach projektu: Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce", wydaną przez Małopolski Instytut Kultury.
Projekt badawczy zatytułowany "Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce" ma dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich jest stworzenie kompleksowego portretu animacji i edukacji kulturowej w Polsce na podstawie 300 wniosków złożonych w 2011 roku w ramach programu Edukacja Kulturalna: identyfikacja najważniejszych pól działania i metod stosowanych przez animatorów, instytucji, które ich wspierają, najważniejszych typów zasobów, którymi oni dysponują, oraz przeszkód i trudności, jakie napotykają w swojej pracy. Równie istotne jest też określenie sposobów myślenia o edukacji i animacji kulturowej przez osoby, które się nimi zajmują, a także uchwycenie ról, jakie tego rodzaju działalność może pełnić, oraz jej znaczenia dla szerszego kontekstu społecznego. Drugim z celów jest ewaluacja Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego zatytułowanego Edukacja kulturalna. /ze Wstępu/