NCK po raz 3. Top Marką w branży popularyzacji kultury

Data publikacji: 05.11.2024
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Już po raz trzeci Narodowe Centrum Kultury zostało uhonorowane Top Marką jako lider sektora kultury w rankingu magazynu „Press”. Top Marka jest największym unikatowym w skali kraju badaniem medialności polskich brandów, obejmującym 500 marek w 50 branżach. Pozwala analizowanym brandom porównać się nie tylko na tle bezpośredniej konkurencji, ale także szerzej, w odniesieniu do innych obszarów. Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia.

Ranking powstał w wyniku analizy blisko 32 mln publikacji z prasy, Internetu i mediów społecznościowych. Kluczowym wskaźnikiem, rankingu Top Marka jest siła marki. Na to wielowymiarowe kryterium składają się wartości pozwalające najpełniej ocenić obecność brandów w mediach. Są to: liczba wzmianek, dotarcie do odbiorców oraz ich indeks sentymentu. Najważniejszą składową siły marki jest impact, czyli szacowane dotarcie informacji o marce. Wylicza się go na podstawie danych o zasięgu medium. Wskaźnik ten uwzględnia także wiedzę o zwyczajach czytelników i odbiorców, wpływających na rzeczywisty odbiór treści oraz specyfikę poszczególnych mediów.

W erze dynamicznych zmian technologicznych oraz coraz większego znaczenia kwestii dotyczących odpowiedzialności biznesowej i konsumenckiej, marki musiały mierzyć się z poważnymi wyzwaniami. Top Marka pokazuje, w jaki sposób wyzwaniom tym stawiały czoła różne branże, w tym również podmioty zajmujące się popularyzacją kultury. Badanie jest rodzaje komunikacyjnego drogowskazu i stanowi dla marek świetny punkt wyjścia do dalszych szczegółowych analiz oraz tworzenia strategii komunikacji i promocji.