Ustawienia i wyszukiwarka
Archi-przygody – edukacja architektoniczna w czasie pandemii
Zobacz nagranie webinarium
Pandemia wymogła na nas zmiany w sposobie uczenia się, zmieniła także nasze potrzeby względem przestrzeni, w których przebywamy. Praca i nauka w trybie zdalnym sprawiła, że przyjrzeliśmy się ergonomii naszych mieszkań, a zamknięcie muzeów i kawiarni spowodowało, że zieleń miejska stała się niezwykle pożądana. Niewielu z nas jednak zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie edukacja architektoniczna dzieci i młodzieży jest jednym z rozwiązań wielu wyzwań przed którymi stoimy jako społeczeństwo. Nie tylko w dobie pandemii, ale także w obliczu innych zmian zachodzących w świecie.
Na spotkaniu dowiesz się:
- czym tak właściwie jest edukacja architektoniczna i jakie są jej cele;
- jakie możliwości daje obecna sytuacja i jak radzić sobie z trudnościami, które powoduje;
- jak prowadzić zajęcia z zakresu edukacji architektonicznej w oparciu o konkretne przykłady.
Prowadzące:
Paulina Niemczyk – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytutu Badań Przestrzeni Publicznej na ASP w Warszawie. Od czterech lat związana z Narodowym Centrum Kultury, gdzie koordynuje program z zakresu edukacji architektonicznej Archi-przygody. Edukatorka oraz współautorka scenariuszy warsztatów dla klas 7-8 oraz zbioru zadań dla klas 1-3 szkoły podstawowej.
Katarzyna Żaczek – absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej oraz Universita IUAV di Venezia. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczynała od współpracy z biurami architektonicznymi w Berlinie. Laureatka międzynarodowych konkursów architektonicznych na Muzeum Nauki w Qingdao oraz zespołu budynków multifunkcjonalnych w Chinach. Jako edukatorka prowadzi zajęcia dla dzieci związane z szeroko pojętą edukacją przestrzenną oraz architektoniczną. Od trzech lat związana z programem Archi-przygody Narodowego Centrum Kultury. Współpracuje także z innymi instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi. Projektuje z zawodu, uczy z pasji.